עונשה של שאשא-ביטון: לא יועברו חוקים לוועדת קורונה

לאחר שהוועדה בה היא עומדת בראשה החליטה לבטל את החלטת הממשלה ולאשר פתיחה מבוקרת חדרי הכושר והבריכות. בליכוד טרם החליטו על כלל נקיטת צעדים נגדה. בכחול לבן הודיעו כי לא יתמכו בהדחתה

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 13/07/20 17:11 כא בתמוז התשפ

עונשה של שאשא-ביטון: לא יועברו חוקים לוועדת קורונה
ח"כ יפעת שאשא ביטון, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

דרמה פוליטית. ח"כ מיקי זוהר (הליכוד), יו"ר הקואליציה, הודיע ליו"ר ועדת הכנסת ח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן) כי הדיח את ח"כ יפעת שאשא-ביטון מתפקיד יו"ר ועדת הקורונה. לבסוף אחרי לחצים מכלל המערכת הפוליטית נגד ההחלטה להדיח את שאשא ביטון, בליכוד הודיעו כי ינקטו צעדים משעמתיים נגדה, ביניהם גם השעיה מראשות וועדת קורונה. 

יו"ר הקואליציה הודיע: "‏לפני זמן קצר התקיימה שיחה בין ראש הממשלה ויו״ר הכנסת יריב לוין יחד עימי.בתום השיחה החלטתי שינקטו כנגד ח״כ שאשא ביטון צעדים משמעתיים. כמו כן בשלב בזה לא יועברו לוועדת הקורונה בראשה עומדת ח״כ שאשא ביטון הצעות חוק לדיון עד להודעה חדשה."

מוקדם יותר מסר בכיר מהליכוד: "לצערנו יפעת שאשא ביטון נכנעה ללחץ מלוביסטים שייצגו את חדרי הכושר. לכן היא לא הסכימה אפילו לסגור ל24 שעות. כל המומחים של משרד הבריאות הזהירו שחדרי הכושר הם סכנה ממשית להדבקה בגלל שהנגיף עובר גם בהזעה ולכן המסיכות לא נותנות מענה. במצב כזה לא ניתן לעבור לסדר היום ולכן תושעה מתפקידה לזמן מה".

מכחול לבן מסרו מנגד כי אם יוחלט להדיח את שאשא-ביטון מראשות הוועדה הם יתנגדו לה: "נוכח חשיבות תפקודה של הכנסת כגוף מפקח, אין זה ראוי להדיח את יו״ר ועדת הקורונה יפעת שאשא ביטון. אם הליכוד יקדם הצבעה בנושא - לא ניקח בה חלק".

נתניהו הודיע על סגירת חדרי הכושר, הוועדה הצביעה בעד פתיחתם

הדיבור על הדחה הגיע בעקבות ההצבעה שקיימה שאשא-ביטון בוועדת הקורונה, על החרגת חדרי הכושר ובריכות השחייה מצו הסגירה של הממשלה. ראש הממשלה הפעיל לחץ כבד על שאשא-ביטון שלא לקיים את ההצבעה בוועדה, ואף הוציא הודעה מטעמו על סגירת חדרי הכושר, אך ההצבעה התקיימה והוועדה הצביעה בעד הפתיחה.

ח"כ מיקי זוהר כתב בטוויטר: "‏צר לי שחברת כנסת מהקואליציה בחרה בדרך פופוליסטית וחסרת אחריות על גבם של הרשויות הנלחמות למניעת מגפת הקורונה והחליטה לפעול כנגד עמדת הקואליציה. במקום להיכנס מתחת לאלונקה ולסייע לממשלה לנהל את המשבר הזה באופן אחראי, היא בחרה לתקוע מקלות בגלגלי הקואליציה. לא נוכל לסבול התנהגות כזו".

מכתב ההדחה של שאשא ביטון

מכתב ההדחה של שאשא ביטוןצילום: ללא

עם זאת, ההדחה של שאשא-ביטון לא עוברת חלק. על פי דיווח בחדשות 12 בכחול לבן מתנגדים להדחתה מראשות ועדת הקורונה. הוועדה צפויה להתכנס בזמן הקרוב לדיון נוסף, לאחר שהוגשה רוויזיה על ההצבעה, ונראה כי הבלגן רק החל. נכון לעכשיו מסרב גינזבורג לכנס את ועדת הכנסת, בטענה כי לא מכנסים דיון מהרגע להרגע. כך דווח בחדשות 12.

ח"כ גדעון סער כתב בטוויטר: "ללא קשר לתוכן ההחלטות שקיבלה היום ועדת הקורונה: 1. הכנסת אינה חותמת גומי של הממשלה. 2. נכון יותר לשכנע את ועדות הכנסת באמצעות מסד נתונים ולא באמצעות איומים ולחצים. 3. הדחת יו"ר הועדה - אינה הדבר הנכון לעשות".

גם ח"כ בצלאל סמוטריץ' מיהר להגן על חברת הכנסת שאשא ביטון ואף שלח מכתב ליו"ר הכנסת למנוע את הדחתה מראשות הוועדה: "'חטאה' של ח"כ שאשא ביטון הוא בכך שהיא עושה את עבודתה לפיקוח פרלמנטרי של הכנסת על הממשלה. לא ייתכן לתת לממשלה לרמוס את הכנסת בברוטליות כזו".

צילום: ללא

נציין כי שאשא-ביטון מכהנת בסיעת הליכוד מטעם מפלגת כולנו, ולכן היא איננה נחשבת לח"כית מן המניין, ויכולה להתפצל מהסיעה ללא שיופעלו עליה סנקציות, כפי שעשתה, למשל, ח"כ אורלי לוי-אבקסיס.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן