מכה לנתניהו: הוועדה אישרה סופית את פתיחת חדרי הכושר והבריכות

בלגן גדול בוועדת הקורונה הסתיים בהצבעה בניגוד לעמדת הממשלה, וחברי הוועדה תמכו בפתיחת חדרי הכושר ובריכות השחייה, על אף שנתניהו הודיע כי חדרי הכושר יישארו סגורים. סגן שר הבריאות: "תזכרו את הרגע הזה כשהתחלואה תעלה. זה עליכם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/07/20 14:17 כא בתמוז התשפ

מכה לנתניהו: הוועדה אישרה סופית את פתיחת חדרי הכושר והבריכות
יפעת שאשא-ביטון, צילום: Hadas Parush/Flash90

בלגן גדול ודרמה פוליטית, ובסיומה הצביעה ועדת הקורונה בניגוד לעמדת הממשלה וראש הממשלה. יו"ר הוועדה, ח"כ יפעת שאשא-ביטון קיימה את ההצבעה על החרגת חדרי הכושר ובריכות השחייה מהצו המורה על סגירתם, והוחלט כי הם ייפתחו. ועדת הקורונה דחתה גם את ההצבעה החוזרת, ובכך הוחלט סופית כי היא מאשרת את הצו בהחרגת בריכות השחייה וחדרי הכושר. ח"כ מיקי זוהר אמר בתגובה להחלטה: "הממשלה תגיש צו חדש, ותביא אותו להצבעה חוזרת בוועדה זו או אחרת".

בליכוד איימו: יו"ר ועדת הקורונה תודח אם לא תיישר קו

סגן שר הבריאות, יואב קיש, דרש שלא לקיים את ההצבעה, ולהעביר אותה למליאה, אך שאשא ביטון דחתה את עמדתו. הדיון בוועדה התעכב לאחר ששאשא-ביטון נקראה לפגישה אצל נתניהו, אך הלחץ לא עזר, וחברי הכנסת אישרו את ההצעה, וחדרי הכושר והבריכות ייפתחו.

קיש זעם על ההחלטה והאשים את הח"כים בוועדה בסגר הבא, הוא קרא לחברי הוועדה: "תזכרו את הרגע הזה כשהתחלואה תעלה. זה עליכם". יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, אמר לשאשא-ביטון: "נגמר הסיפור שלך בליכוד - את לא יו"ר הוועדה יותר". בהמשך כתב קיש בטוויטר: "חוסר אחריות בועדת הקורונה. בניגוד להמלצת הדרג הרפואי מקצועי מובילה יו"ר הועדה שאשא ביטון קו של כניעה ללחצים סקטוריאלים. אנחנו במצב תחלואה שמחייב צמצום התקהלות, הועדה באקט פופוליסטי מאשרת התקהלויות בבריכות ופתיחת חדרי כושר.
כשמובילים צריך לדעת לעמוד מול לחצים, במבחן הזה היא נכשלה".

חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון הגנה על ההחלטה וטענה: "ועדת הקורונה ניהלה ישיבות ארוכות ומעמיקות, במהלכן הגיעו להשמיע את דעתם מומחים שונים ומגוונים. בתום הדיונים קיבלתי את ההחלטה המאוזנת עבור הציבור. החלטה שמחד שומרת על בריאות הציבור ומאידך מקיימת את החובה להבטיח פעילות כלכלית רציפה ככל שניתן. שני המשברים, מנוהלים במקביל".

"לכן חשוב היה ללמוד, להקשיב ולשאול שאלות, במטרה להגיע להחלטה הנכונה ביותר שנותנת את המענה המיטבי בשני המישורים. בפני הוועדה הוצגו נתונים ברורים על אי תחלואה בבריכות. גם בנוגע לחדרי הכושר אין עדות לכך שהם מוקדי התפרצות וישנו גם תו סגול מחמיר וברור שיימנע הידבקות. נוסיף לכך ששחייה ואימון חיוניים לבריאותם הנפשית והפיזית של אנשים רבים. זאת והחשיבות הכלכלית של הפעלתם כפי שהוצגו בוועדה, חיזקו אותי בדעתי שסגירת חדרי הכושר והבריכות כמקשה אחת היא טעות. אני קוראת לציבור להישמע להנחיות באדיקות כדי למנוע את ההתפשטות של הנגיף ולדאוג לבריאות של כולנו".

דקות לפני ההצבעה נתניהו הודיע: חדרי הכושר יישארו פתוחים

כמה דקות לפני ההצבעה פרסמו נתניהו ואדלשטיין הודעה כי חדרי הכושר יישארו סגורים, ורק חלק מהבריכות ייפתחו: "ראש הממשלה ושר הבריאות החליטו לגבש תו סגול מחמיר מיוחד לצמצום ההתקהלויות סביב הבריכות ובכך לפתוח את בריכות השחייה הלא מקורות תוך תגבור האכיפה במקומות אלה. חדרי הכושר יישארו סגורים ויפוצו כלכלית בהתאם".

להחלטה קדמה סערה סביב ההצבעה המתוכננת בישיבת הקורונה, כאשר הוועדה אמורה הייתה לאשר את החרגת חדרי הכושר ובריכות השחייה מהצו המורה על סגירת מתקני הספורט, ואלו היו אמורים להישאר פתוחים. בעקבות לחץ של ראש הממשלה נתניהו, שדרש לסגור את חדרי הכושר והבריכות, וכן איומים מצד בכירים בליכוד כי ידיחו את יו"ר ועדת הקורונה, ח"כ יפעת שאשא-ביטון.