ניסנקורן במליאה: "הליכוד מפר את ההסכם הקואליציוני". גנץ: "הליכוד מחבל בדמוקרטיה"

שר הביטחון גנץ, השוהה בבידוד, הגיב לדרמה הפוליטית סביב ועדת החקירה לניגודי אינטרסים של שופטים: "מי שמעדיף לחבל בדמוקרטיה במקום לעסוק בהצלת חיי אדם פוגע באזרחי ישראל. אני לא אאפשר זאת". כחול לבן: "הכרזת מלחמה נגד הדמוקרטיה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/07/20 15:08 טז בתמוז התשפ

ניסנקורן במליאה: "הליכוד מפר את ההסכם הקואליציוני". גנץ: "הליכוד מחבל בדמוקרטיה"
בני גנץ , צילום: אלעד מלכה

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ התייחס אחר הצהריים (ד') לתמיכת הליכוד בהצעה של ח"כ בצלאל סמוטריץ' (ימינה), להקמת ועדת שתחקור את ניגודי האינטרסים של שופטים. גנץ כתב כי "במקום לטפל במובטלים ובעצמאים - הליכוד מבקש לחקור את השופטים. במקום לעסוק במחדל הכלכלי, מייצרים מחדל מוסרי.
מי שמעדיף לחבל בדמוקרטיה במקום לעסוק בהצלת חיי אדם פוגע באזרחי ישראל. אני לא אאפשר זאת".

https://www.facebook.com/knessettv/videos/300043568041312/

כזכור, בהמשך היום תעלה במליאת הכנסת להצבעה הצעתו של ח"כ בצלאל סמוטריץ', להקים ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת ניגודי עניינים בבית המשפט העליון. יו"ר הקואליציה מיקי זוהר צייץ כי "הליכוד יצביע בעד ועדת החקירה לניגודי עניינים של שופטים". בליכוד ביצעו כמה פניות פרסה בנושא; בהתחלה הודיעו כי יינתן לח"כים חופש הצבעה, בהמשך חזרו בהם והודיעו שיתנגדו, לאחר שש"ס ויהדות התורה סירבו להצביע נגד החוק, אם הליכוד מצביע בעד או נותן חופש הצבעה, ולבסוף הודיעו בליכוד כי יתמכו בהצעת החוק, מה שייצר סערה פוליטית ואיומים בבחירות.

מכחול לבן נמסר כי "הצבעה בעד הקמת ועדת חקירה לשופטים היא הכרזת מלחמה נגד הדמוקרטיה הישראלית". בנוסף אמרו גורמים בכחול לבן : "אם בליכוד מצביעים בעד ועדת החקירה המשמעות היא הליכה לבחירה. אי אפשר לנהל ככה מדינה".

יו״ר הכנסת יריב לוין הודיע: "אתמוך בהקמת ועדת החקירה הפרלמנטרית בנושא ניגודי העניינים בבית המשפט העליון. תמו הימים בהם הכנסת חששה לבקר את מערכת המשפט.

הימים שבהם הכנסת חששה מלבקר את מערכת המשפט חלפו. עצם הדיון שיתקיים היום במליאת הכנסת בהצעה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית בנושא ניגוד העניינים בבית המשפט העליון והתמיכה הבלתי מבוטלת שההצעה זוכה לה, הם שבירה של מחסום נוסף בדרך לביקורת פרלמנטרית אפקטיבית על הדברים הטעונים תיקון ברשות השופטת", הוסיף לוין. 

ממפלגת ש"ס נמסר: "סיעת ש"ס לא פנתה לאף אחד בליכוד בדרישה כלשהי בעניין ההצעה להקים ועדה פרלמנטרית לבדיקת ניגוד עניינים של השופטים. סיעת ש"ס הודיעה ליו"ר הקואליציה, מיקי זהר, כי תתמוך בכל החלטה שיקבל בתוקף תפקידו. כל שאר הפרסומים אינם נכונים". ב'כאן' דווח כי גנץ פנה לראשי ש"ס ויהדות התורה וביקש מהם להתנגד להצעתו של סמוטריץ' להקמת הוועדה, במטרה "לשמור על שלמות הקואליציה". עוד דווח כי גנץ הבהיר לראשי הסיעות החרדיות כי תמיכה שלהם בהצעה משמעה הליכה לבחירות.

בהמשך הודיעה סיעת יהדות התורה כי תאפשר לחבריה חופש הצבעה במליאה, ויו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני הודיע כי יתמוך בהצעת החוק. סיעת ש"ס תומכת בהצבעה. יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ יצחק פינדרוס מסר: "סיעת יהדות התורה החליטה על חופש הצבעה בהצעת החוק להקמת ועדה בנושא ניגוד עניינים של שופטי בג"ץ. מכיוון שהנושא חוזר ממילא לוועדת הכנסת ולא יימשך הלאה - ולכן לא תקום ועדת החקירה... 
למרבה הצער, התהליך כולו לא התנהל בתיאום בין סיעות הקואליציה כמקובל".

סיעת ישראל ביתנו קיבלה החלטה אם לתמוך או להתנגד, אך יו"ר המפלגה, אביגדור ליברמן, הורה לחברי סיעתו לא לפרסם כיצד יצביעו במליאה.

שר המשפטים אבי ניסנקורן הגיב: "יש בישראל מיליון מובטלים ובכל יום מאובחנים יותר מאלף חולים חדשים בקורונה, ויש מי שהכי דחוף לו עכשיו זה לחרב את שלטון החוק. מי שמצביע בעד ועדת חקירה לשופטים מצביע בעד חיסול הדמוקרטיה הישראלית. לא אאפשר זאת".

מ‏סיעת 'דרך ארץ', של יועז הנדל וצבי האוזר, נמסר כי "האופוזיציה מנסה להטריל את הקואליציה ולקחת את ישראל לבחירות בזמן משבר. לא ניתן לזה יד. יש לנו כרגע רק מטרה אחת: לעצור את שרשרת ההדבקה ולהציל את המשק הישראלי מקריסה. הבקשה לבדוק ניגודי עניינים מוצדקת, אך זה לא הזמן ולא הדרך".

במענה לדברים אלו, כתב יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר: "‏ההחלטה להצביע בעד ועדת החקירה לבדיקת ניגודי העניינים של השופטים נובעת אך ורק מהרצון שלנו לעמוד בציפיות של הבוחרים שלנו.  אין לנו רצון ללכת לבחירות. אני מקווה שתימצא הדרך ליישר את ההדורים עם כחול לבן. זהו צו השעה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן