אברי גלעד משיב מלחמה: "כולם יכולים לקפוץ לי"

מנחה תכנית הבוקר, שהאשים את המוסלמים בשרפת קתדרלת נוטרדאם, ממשיך לדבוק בדבריו: "אני חושב שאמרתי דברים פשוטים, הגיוניים וסבירים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/04/19 22:04 יח בניסן התשעט

אברי גלעד משיב מלחמה: "כולם יכולים לקפוץ לי"
אברי גלעד. לא מתנצל, צילום: פלאש 90. אורן נחשון

לאחר הסערה שעורר מנחה תכנית הבוקר, אברי גלעד, שטען כי המוסלמים שרפו את קתדרלת נוטרדאם בצרפת, בוקר (ג') הבהיר לאראל סג"ל ורועי עידן ב-103fm שאינו מתרגש מהביקורת כלפיו ויודע שמחר הסיפור שלו כבר לא יהיה רלוונטי.

"אני עולה ויורד מעץ הלינץ' לפרקים. אני רגיל וזה על גבול המשעמם ומבדר. האוטומטיות והדקלומים הקבועים. אני חושב שאמרתי דברים פשוטים, הגיוניים וסבירים. העובדה שכולם נרעשים זה כי אנחנו בחול המועד ואין משהו אחר לדבר עליו. כתבה שנפרסת שני עמודים בעקבות אמירה שלי זה לא כי יש לי כל כך הרבה כוח".

האנשים שקוראים לנו להטיל ספק בכל דבר לא יכולים להתמודד עם הטלת הספק של אברי גלעד. אלו אותם עיתונאים שמכנסים כנסים בבית סוקולוב על קץ הדמוקרטיה ופגיעה בחופש הדיבור. אותם עיתונאים תוקפים את אברי גלעד כעת למרות שיש לו על מה להתבסס. זה עצבן אותך?
"זו הדו פרצופיות של עמיתי. מילא אם התחזיות של האנשים הללו היו מצליחות".

אושרת קולטר התבטאה ותקפו אותה ברשת וקראו לפיטוריה. דווקא העיתונאים מימין יצאו להגנה. לא שמעתי אף עיתונאי מימין קרא לפטר אותה. כאן העיתונאים מצטרפים ללינץ' ועושים אבחנה פסיכולוגית ונפשית לאברי גלעד.
"מכיוון שאני לא ברשתות אני לא בקיא בנושא. אני לא בטוויטר ולא נכנס לכל הדבר הזה. אני יודע שמחר הסיפור שלי כבר לא יהיה, זה יעבור. בפועל ישבה מוליה כתבת נכבדה ואמרתי לה שגם אני וגם היא איננו יודעים מה קרה כי האירופאים והצרפתים משקרים בכל שקשור לפגיעות בהם. זה קורה בכל מדינות אירופה – אסור לדווח אמת על פי חוק. אמרתי שאני חושב שיש מצב שמדובר במוסלמים רק כי 47 כנסיות נפגעו רק החודש כולל כנסיית הנוטראדם. אז באירופה מכחישים את העובדה ששוחתים אותם, תרבותם ודתם נשחתת והם אומרים שירה".

לסיום, יותר קשה לעבור מהשמאל לימין או מהימין לשמאל? 
"לא עברתי מהשמאל לימין אז אינני יודע".

אתה מרגיש גלי תיעוב כלפייך? 
"כולם יכולים לקפוץ לי. במעבר משמאל לימין הברנג'ה שונאת אותך ולה לשון מושחזת וארסית בעוד שהעם שולח לי הודעות תמיכה. מכיוון לאחרונה התנתקתי מאופן חשיבתם אז גם לא אכפת לי מה מהם אומרים עליי. אני חש שככל שמדברים יותר בחומרה עליי אני כנראה צדקתי. ברגע שזה ייגמר בשיחה אצל המנכ"ל ויאמר שהוא לא עומד בלחץ זו תהיה כלכלה מבחינת הבית אך מעבר לזה – אין שום בעיה".