בג"ץ נגד בג"ץ: למה לא שלחתם נציג לטקס ממלכתי?

תנועת רגבים הגישה הערב עתירת בזק לבג"ץ בעקבות הודעת הנשיאה מרים נאור, כי נציג בית המשפט העליון ייעדר מהטקס הממלכתי שיתקיים מחר בגוש עציון לציון יובל לשחרור יהודה ושומרון

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/09/17 20:49 ו בתשרי התשעח

בג"ץ נגד בג"ץ: למה לא שלחתם נציג לטקס ממלכתי?
נשיאת ביהמ"ש העליון, מרים נאור, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

פחות מיממה לפני קיום הטקס הממלכתי בגוש עציון, לרגל ציון יובל שנים לשחרור יהודה ושומרון, בקעת הירדן והגולן, עותרת תנועת רגבים לבג"ץ כנגד ממשלת ישראל ונשיאת בית המשפט העליון, מרים נאור. 

הבוקר פרסמה לשכתה של נאור הצהרה מפתיעה, לפיה החליטה לבטל את השתתפותו של השופט ניל הנדל כנציג הרשות השופטת בטקס הממלכתי, שממשלת ישראל יזמה את קיומו מתוקף החלטת ממשלה רשמית. 

ההחלטה שניתנה בעתירה שהוגשה

ההחלטה שניתנה בעתירה שהוגשה צילום: תנועת רגבים

עורך הדין אבי סגל מתנועת רגבים, הגיש הערב עתירה רשמית לבג"ץ כנגד הנחיית הנשיאה, בנימוק כי השתתפות נציגי סגל א' בטקסים ממלכתיים, הינה 'נוהג חוקתי' בעל תוקף מחייב. 

"גם לשיטת הסיניוריטי למינוי שופטי בית המשפט העליון, נטולת המעמד החוקי והשנויה במחלוקת, ישנו תוקף מסויים רק מכח היותה 'נוהג חוקתי' שהתקיים כמוסכמה שלטונית רבת שנים", אומר עו"ד סגל. "אותו נוהג חוקתי שהנשיאה נאור מתבצרת על גביו בסוגיית 'שיטת הסיניוריטי' מחייב לא פחות גם בהשתתפות נציג הרשות השופטת בטקס הממלכתי". 

"אם בית המשפט סבור כי לא מדובר באירוע ממלכתי רשמי, על בית המשפט להורות על ביטולו באופן רשמי", מוסיף סגל. "הממשלה ושריה יצטרכו להסביר מדוע בחרו לקיים טקס שאינו ממלכתי, בתקצוב ממלכתי, ועוד להכתירו כטקס "ממלכתי".