עפיפון תבערה נחת במכללת חמדת הדרום

העפיפון נחת בשטח המוסד הסמוך לנתיבות, בשעה שמאות סטודנטים לקחו חלק בבחינות הקיץ. נשיא המכללה: "האירוע מדגיש עד כמה אבסורדית ולא הגיונית החלטת הממשלה שלא להעביר תקציב למיגון המכללה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/07/18 15:54 יט בתמוז התשעח

עפיפון תבערה נחת במכללת חמדת הדרום
עפיפון תבערה משוגר מעזה, צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90

בשטח המכללה האקדמית לחינוך חמדת הדרום הסמוכה לנתיבות נחת היום (ב') עפיפון תבערה. בהנהלת המכללה נשמו לרווחה לאחר שהתברר שהעפיפון נחת כשהוא נכבה תוך כדי מעוף באוויר. 

חבלן משטרה שהגיע למכללה אסף את העפיפון ולקח את הממצאים למעבדה, ובהמשך אישר כי אכן מדובר בעפיפון שהגיע מרצועת עזה. בזמן נחיתת העפיפון נכחו מאות סטודנטים במכללה שנבחנים היום בבחינות סוף סמסטר, ולומדים במסגרת קורסי הקיץ במכללה. 

לאחרונה לאחר שמשרד החינוך, הות"ת ופיקוד העורף לא העבירו תקציבים למיגון המכללה היא חנכה מרחב מוגן שמימנה בעצמה בעלות של כמיליון שקלים, דבר שהוביל לבור תקציבי שנפער.

אחרי הטלת אחריות הדדית בין משרד החינוך לבין הות"ת (הוועדה לתכנון ולבנייה) והבטחות לא ממומשות מצד פיקוד העורף, המכללה נאלצה לממן הקמת מרחב מוגן בעצמה. המרחב המוגן, שנחנך לפני כחודש בעלות של מיליון שקלים, נבנה על חשבון תקציבי השכר והציוד במכללה בשל חריגה של 300 מטרים בלבד מקו תשעת הקילומטרים מגבול עזה, המקנה זכאות למימון מיגון ממשלתי.

עפיפון התבערה שנחת במכללת חמדת הדרום

עפיפון התבערה שנחת במכללת חמדת הדרוםצילום: דוברות מכללת חמדת הדרום

יועץ הנשיא לעניינים אקדמיים, ד"ר חיים שקד, אמר כי "למרות שהסתיימו הלימודים האקדמיים בשבוע שעבר, נכחו היום במכללה מאות סטודנטים, חלקם נבחנים היום במסגרת בחינות סוף סמסטר, חלקם לומדים בספרייה וחלקם נמצאים במסגרת קורסי קיץ. אפשר לנשום לרווחה כי האירוע עבר ללא נזק ברכוש ובוודאי שבנפש". 

נשיא המכללה, פרופ' שאול קרקובר, ציין בעקבות האירוע: "האירוע היום מדגיש בצורה הברורה ביותר עד כמה אבסורדית ולא הגיונית החלטת הממשלה שלא להעביר תקציב למיגון המכללה ולהפוך את חיי הסטודנטים והצוות להפקר, ואם עפיפון נחת בשטח המכללה בוודאי שזה יכול להיות מחר גם פצמ"ר חלילה. 

"אין לנו ממ"ד בפנימיות, אין גידור למכללה, כאשר השמירה מתבצעת על חשבון המכללה, וממד"ים שמכסים רק חלקים מסוימים מאוד במכללה נבנו ממש לאחרונה על חשבוננו בעלות של כמיליון שקלים, דבר שהוביל לגרעון משמעותי. מכל בחינה המכללה מוזנחת על ידי הממשלה מבחינה ביטחונית והיום ראינו כי האיום הוא ממשי ומוחשי. היום זה עפיפון וב"ה לא קרה דבר ולא הייתה פגיעה בנפש או ברכוש, אבל מחר כאמור באותה מידה ינחת במכללה חלילה פצמ"ר ואנו פשוט לא מוגנים וזו שערורייה. 

"בעקבות בניית המרחב המוגן החדש, קיצצנו את הכסף מההוראה, מהציוד וממשכורות העובדים, אבל לאור האירוע היום ברור כי לא נתפשר על חייהם של הסטודנטים ואנשי הצוות. אנחנו מבקשים לא לחכות חלילה לפגיעה בנפש ומצפים מהמדינה לקחת אחריות באופן מידי ולפתור את הבעיה".