עם ישראל במיטבו: יותר ממיליון שקלים גוייסו לטובת השוטרת המשותקת

מעט יותר מחודש לאחר שמיזם מימון ההמונים יצא לדרך במטרה לעזור לציפי יעקוביאן, שנפצעה קשה בפיגוע דקירה, היעד בסך מיליון שקלים נכבש. כעת תוכל השוטרת לשעבר שנותרה משותקת, לרכוש בית שיתאים לצרכיה החדשים

חדשות כיפה משה ויסטוך 15/08/17 12:18 כג באב התשעז

עם ישראל במיטבו: יותר ממיליון שקלים גוייסו לטובת השוטרת המשותקת
רוצה להשתחרר מבית החולים. ציפי יעקוביאן, צילום: צילום מסך מיוטיוב

כל מה שציפי יעקוביאן, שוטרת שנפגעה באורח קשה בפיגוע דקירה, רצתה זה להשתחרר מבית החולים ולהמשיך את מלאכת השיקום שלה. הודות למיזם מימון ההמונים שנפתח עבורה, במסגרתו נתרמו לה יותר ממיליון שקלים, היא תוכל להגשים את משאלת ליבה.

לפני יותר מחודש פורסם ב'כיפה' , כי יעקוביאן בת ה-38 כבר יכולה להשתחרר מבית החולים הדסה הר הצופים בו היא מאושפזת בתשעת החודשים האחרונים ולשוב לשני ילדיה.

אך עד היום (שלישי), לצערה ולצער בני משפחתה, היא לא יכלה לעשות זאת מכיוון שאין לה בית מונגש שיכול לענות על צרכיה החדשים. מעבר לכך, היא גם זקוקה לבית שיהיה בקרבת מקום לבית החולים ולבית הלוחם בעיר הבירה, מאחר ואין ביכולתה לנסוע נסיעות ממושכות.

היום הגיע מיזם גיוס הכספים ליעד שנקבע, מיליון שקלים, ואף עבר אותו. מי שיזם ודחף את הנושא הוא אורי שכטר, איש חינוך, יזם חברתי וקצין בכיר במילואים, שפגש במקרה באביה של ציפי שסיפר לו על המקרה.

בעקבות הסיפור הוא נפגש עם ציפי ובני משפחתה והחליט לצאת למסע גיוס המונים במטרה לשחרר את ציפי מבית החולים בהקדם, "ציפי למעשה חיה אך לא חיה", הוא אמר עם השקת המיזם, "אחרי כל כך הרבה מאמצים , אחרי המלחמה העיקשת שלה לנצח את הפציעה. אנחנו, כולנו, חייבים לה את הערבות ההדדית שלנו. חייבים לתת לה בית, כדי שתוכל להתחיל לחיות מחדש את החיים שלה, לחזור הביתה, למשפחה".

ב-19 בספטמבר 2016 נדקרה יעקוביאן באכזריות על ידי מחבל בגבה ומאז היא מרותקת לכיסא גלגלים. המחבל איימן אל־כורד, בן 20 ממזרח ירושלים, הגיח מאחוריה, דקר אותה בגבה, חתך את עמוד השדרה שלה והותיר אותה משותקת ומרותקת לכיסא גלגלים.

יש לציין כי אגף השיקום במשרד הביטחון חיפש דירה מתאימה עבור יעקוביאן, אך כל הדירות שנמצאו מתאימות היו בעלויות גבוהות, עלויות שהמשפחה אינה מסוגלת לעמוד בהן גם אם לוקחים בחשבון את הסיוע הכספי של משרד הביטחון.