על ה"פייק" קריאות לפעולות תגמול של הרב גינזבורג

מהקלטות חלק משיעורו של הרב יצחק גינזבורג בגלי צה"ל, נשמע כי הוא קרא לפעולות נקם על הירצחו של הרב שבח הי"ד. האזנה לשיעור ביוטיוב לימדה כי משפט אחד שהושמט משנה את כל התמונה

חדשות כיפה משה ויסטוך 25/01/18 13:05 ט בשבט התשעח

על ה"פייק" קריאות לפעולות תגמול של הרב גינזבורג
משפט אחד שחסר וגרם לאי ההבנה? הרב גינזבורג, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

מי שהאזין אתמול (רביעי) בבוקר לדיווח של גלי צה"ל על שיעורו של הרב יצחק גינזבורג, יכול היה לחשוב שבעקבות הרצח של הרב רזיאל שבח הי"ד הוא קרא לפעולות תגמול ונקם קשות, בין היתר בשלטון. עם זאת האזנה לשיעורו של הרב מראה כי בדיווח של התחנה הצבאית הושמט משפט מקשר ששופך אור אחר על הדברים.

במהלך השיעור מתח הרב גינזבורג ביקורת על אזלת היד של המדינה מבחינה ביטחונית, ואמר כי יש לפעול נגד "הסוס", כלומר השלטון, כפי שכתוב בפסוק "הנושך עקבי סוס ויפול רוכבו אחור".

לדבריו, "הסוס שלנו היום עושה דם יהודי הפקר ולכן צריך לפגוע בסוס. כנגד זה צריך אחד שיפקיר את עצמו בשביל הערבות של כל ישראל. מי שמוכן לכך הוא המלך".

בהמשך דווח על ידי כתבת התחנה כרמל דנגור, כפי שהשמיעה בהקלטות הדברים, כי הרב קרא לפעולות תגמול על הפיגוע שאירע מספר ימים לפני מתן השיעור. "מי שבאמת אשם זה הסוס כאן. הסוס זה הממסד", אמר הרב שבהמשך נשמע כך: "במקרים כאלה יש רק דבר אחד ויחיד שזו פעולה הוגנת פעולת תגמול קשה".

יש לציין שהשיעור של הרב פורסם ביוטיוב כבר לפני מספר שבועות וכי אורכו כמעט 5 שעות. לצד זה, האזנה פשוטה לחלק שבו דיבר הרב גינזבורג על הצורך בפעולות התגמול מראה שבין 2 המשפטים שהושמעו בגלי צה"ל חסר המשפט המקשר, אשר מסביר את העניין באופן הרבה פחות דרמטי.

"אז מה עושים תכלס?", שאל אחד התלמידים את הרב וזה ענה, "מה עושים תכלס? מוחים. הכל מתחיל ממלכות". כשהוא נשאל בשנית  מה צריך לעשות מעבר למחאה, אמר הרב כי "מי שבאמת אשם זה הסוס כאן. הסוס זה הממסד. הדבר הכי פשוט זה מה שהרבי אמר לבר לב (הרבי מלובביץ' לרמטכ"ל דאז חיים בר לב. מ"ו). זה טיפול נמרץ ומיידי. זה אך ורק פעולות תגמול רציניות. במקרים כאלה יש רק דבר אחד ויחיד שזו פעולה הוגנת פעולת תגמול קשה".

מי שעלה לשידור לאחר פרסום הידיעה היה שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט שכבר בהתחלה אמר כי הוא הבין את הדברים בצורה שונה לחלוטין, הוא דיבר שם על סוס, אני לא שמעתי מה שאתם שמעתם. נראה לי שהתכוון שמדינת ישראל צריכה לפעול בצורה אגרסיבית נגד מחבלים, ובאמת - מדינת ישראל צריכה לפעול בצורה אגרסיבית נגד מחבלים".

תגובת השר בנט להקלטות

תגובת השר בנט להקלטותצילום: צילום מסך מטוויטר

צפו בשיעורו המלא של הרב גינזבורג:

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן