עיריית ירושלים לעגונה: "שלמי את החובות של בעלך"

בזמן שבעלה בכלא בגלל סרבנותו לתת לה גט במשך 17 שנים, נאלצת צביה גורדצקי לשלם חובות ארנונה של בעלה לעיריית ירושלים על נכסים שרשומים על שם שניהם. עיריית ירושלים: "העירייה עשתה את כל המאמצים על מנת להגיע להסדר עם הגב' גורודצקי מתוך הבנה והתחשבות במצבה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/08/17 08:39 א באלול התשעז

עיריית ירושלים לעגונה: "שלמי את החובות של בעלך"
צביה גורודצקי. מחכה לגט כבר 17 שנה, צילום: דבורה גינזבורג

על מסורבת הגט צביה גורדצקי שבמשך שנים מנהלת מאבק מול בעל בדרישה שישחרר אותה לחופשי מהנישואים אליהם היא כבולה, ניחתה מכה אחת נוספת: אחרי שעיריית ירושלים לא הצליחה לגבות את חובות הארנונה מהבעל היא דורשת שעגונתו, תשלם את החוב שעומד על -90 אלףף ש"ח.

בידיעות אחרונות מפורסם הבוקר סיפור החוב שלדברי העירייה צומצם מתוך התחשבות במצבה. 

"לפני כמה ימים קיבלתי הודעה מעיריית ירושלים על חוב של כ־90 אלף שקל בגין ארנונה שלא שולמה בעבור שני נכסים הרשומים על שם בן זוגי מאיר, שכבר מעל 17 שנה אני נאבקת בו בשביל להשיג גט", סיפרה גורודצקי לכתב אלישע בן קימון. "זה פשוט אבסורד. אני נאבקת איתו שייתן לי להשתחרר, ועכשיו מושת עליי חוב שכזה. אם לא יימצא לזה פתרון איאלץ כנראה לעזוב את הבית שבו אני גרה. זה חוב שאני לא יכולה לעמוד בו".

ומאז שגורדצקי מנהלת נגדבעלה מאבק  לקבלת גט, היא מגדלת לבדה את ארבעת ילדיהם, ללא תמיכה. היא המפרנסת היחידה של המשפחה, שמתגוררת בדירה של עמידר. במאי האחרון אף פתחה גורודצקי, שסיפורה מוכר היטב לדייני בתי־הדין הרבניים, בשביתת רעב מול משרדי הממשלה בדרישה שיכירו במצבה הקשה ויסייעו לה להשתחרר מהבעל.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה  לידיעו אחרונות: "העירייה עשתה את כל המאמצים על מנת להגיע להסדר עם הגב' גורודצקי מתוך הבנה והתחשבות במצבה, ואף הציעה הצעת פשרה מרחיקת לכת להסדרת החובות שנצברו לאורך זמן במספר רב של נכסים והעומדים על סך של כ־196 אלף שקל.

"לאור נסיבות היווצרות החוב ולפנים משורת הדין, החליטו באגף שומה וגבייה להפחית את החוב כך שיעמוד על סך של 69,744 שקל ולהסדיר פריסה של החוב עד 36 תשלומים ללא הפרשי ריבית והצמדה נוספים למשך תקופת ההסדר. יצוין כי ההחלטה כפופה לאישור הממונה על המחוז במשרד הפנים, ואגף שומה וגבייה יעביר את המלצתו. יחד עם זאת העירייה בוחנת האם ניתן לסייע לגברת בדרכים נוספות".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן