עיריית בני ברק על עבודות הרכבת הקלה ביום כיפור: "הסתה בוטה"

בעירייה איימו כי יפעלו לביטול העבודות בתחום שיפוטה במהלך יום הצום, "חילול יום הכיפורים בתחום מקרקעי העירייה". מנהל העבודה מטעם חברת נת"ע טען כי "חוץ מתחזוקת המכונה שמבצעים אותה פועלים סינים מחוץ למכונה אין פעילויות בכלל"

חדשות כיפה משה ויסטוך 28/09/17 07:27 ח בתשרי התשעח

עיריית בני ברק על עבודות הרכבת הקלה ביום כיפור: "הסתה בוטה"
הפגנה על השבת, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

על רקע הדיווחים על עבודות הרכבת הקלה בגוש דן גם במהלך יום כיפור, איימו בעיריית בני ברק לבטל את הקו האדום של הרכבת שעובר בשטחה.

לדברי העירייה, כפי שפורסם אמש (רביעי) בערוץ 10, הם יממשו את איומם במידה ולא תינתן להם התחייבות מפורשת כי מכונת הכרייה התת קרקעית תשבות במהלך החג הקרוב.

מוקדם יותר השבוע דווח כי חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) הודיעה שאין באפשרותה להפסיק את מלאכת הכרייה ביום כיפור, זאת מאחר שהדבר לא בטיחותי. בעיריית בני ברק לא התרשמו מהטיעון ובמכתב ששיגר לחברה עו"ד מטעמה נכתב בין היתר כי "בפסק דין מרשתי נדהמה מההסתה הבוטה על ידי חילול יום הכיפורים בתחום מקרקעי העירייה, והיא תראה בכל פעילות ובכל עבודה שתיעשה בתחום האתר ובתחום המקרקעין שלה משום הפרה יסודית של ההסכם והיא תפעל לביטולו". 

מנהל העבודה במקום הסביר כי "חוץ מתחזוקת המכונה שמבצעים אותה פועלים סינים מחוץ למכונה אין פעילויות בכלל. העבודה מתבצעת אך ורק עם עובדים סינים, והם מכינים את המכונה למוצאי שבת. במוצאי שבת חוזרים לפעולה עם כל הצוות הישראלי".