עימות ברצועת עזה: דיווחי על חמישה הרוגים פלסטינים

משרד הבריאות הפלסטיני דיווח כי שחמישה פלסטינים נהרגו מאש צה"ל סמוך לגדר המערכת. דו"צ: "ארגון הטרור חמאס משתמש באופן ציני בנשים וילדים, שולח אותם אל הגדר ומסכן את חייהם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/03/18 10:38 יד בניסן התשעח

עימות ברצועת עזה: דיווחי על חמישה הרוגים פלסטינים
מפקד אוגדת עזה מתדרך את הכוחות, צילום: דובר צה"ל

חמישה פלסטינים נורו הבוקר (שישי) על ידי כוח צה"ל לאחר שהתקרבו לגדר המערכת ברצועת עזה, כך נמסר בדיווחים פלסטינים. בנוסף צה"ל מדווח כי חמאס משתמש בנשים וילדים.

משרד הבריאות הפלסטיני דיווח על הירי וכן כי הפלסטינים נהרגו מאש צה"ל באירוע. במהלך הלילה ירה צה"ל לכיוון פלסטינים שהתקרבו לגדר וכן לעבר מחבלים שניסו ככל הנראה להניח מטען בגבול. 

ילדה בת 7 נשלחה על ידי החמאס  לעבר הגדר. כוח צה"ל אשר זיהה שמדובר בילדה, קלט אותה ווידא שהיא חוזרת חזרה להוריה בצורה בטוחה. בצה"ל ציינו כי "ארגון הטרור חמאס משתמש באופן ציני בנשים וילדים, שולח אותם אל הגדר ומסכן את חייהם".

כוחות צה"ל היום

כוחות צה"ל היוםצילום: דובר צהל

שר הביטחון אביגדור ליברמן העביר מסר לתושבי רצועת עזה וכתב להם בחשבון הטוויטר שלו כי ''הנהגת חמאס מסכנת את חייכם. מי שמתקרב לגדר מסכן את חייו. אני מייעץ לכם להמשיך את חייכם הרגילים והנורמליים ולא לעסוק בפרובוקציה''.

בתוך כך בצה"ל דיווח כי אלפי פלסטינים מצויים בשישה מוקדים לאורך הגדר. הפלסטינים מבעירים צמיגים ומיידים אבנים לעבר הגדר ולעבר כוחות צה"ל. הכוחות מגיבים באמצעים לפיזור הפגנות ובירי לעבר מספר מסיתים מרכזיים. 

לאור הערכת המצב, צה״ל הכריז שטח צבאי סגור במרחב הגדר. כל פעילות בשטח האמור מחייבת אישור צה״ל. אין הנחיות מיוחדות לעורף.  

מדובר צה"ל נמסך כי "צה"ל נערך מראש בכוחות גדולים וערוך לפעול בתרחישים שונים. לא נאפשר פגיעה בריבונות ישראל או בתשתיות ההגנה בגדר. כוחות צה"ל ערוכים בשטח. ארגון טרור חמאס מסכן את תושבי הרצועה והופך אותם כסות לפעולות טרור. על ארגון הטרור חמאס אחריות לכלל האירועים והשלכותיהם". 
 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן