עימות אלים סביב פינת זיכרון לחייל שנרצח

תא 'אם תרצו' באוניברסיטה העברית הקים פינת זכרון לחייל רון קוקיא שנרצח בפיגוע בערד, ובעקבות התגרות של סטודנטים מתא 'חד"ש' שהובילה לעימות אלים, האוניברסיטה דרשה לפרק אותה

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/12/17 17:48 טז בכסלו התשעח

עימות אלים סביב פינת זיכרון לחייל שנרצח
רוצחיו נעצרו יממה לאחר הפיגוע. קוקיא הי"ד, צילום: באדיבות המשפחה

פעילי תא 'אם תרצו' הקימו באוניברסיטה העברית פינת זכרון לחייל רון יצחק קוקיא הי"ד שנרצח בפיגוע הדקירה בערד ביום חמישי האחרון. סטודנטים ערבים, חברי תא חד"ש של הרשימה המשותפת, התעמתו עם הסטודנטים והביאו להתפרצות מהומה אלימה. עקב כך, ביקשה מחלקת הביטחון של האוניברסיטה מפעילי 'אם תרצו' לפנות אתפינת הזיכרון שהוקמה.

לפני שבועיים קראו חברי תא חד"ש קריאות בעד "זריקת הציונים החוצה", זאת לדברי תנועת 'אם תרצו'. "האלימות המתגברת של הסטודנטים חבריי הרשימה המשותפת לא הפתיעה אף אחד", אמר יו"ר התנועה, מתן פלג, "מי שזורע הסתה קוצר אלימות. כשאוניברסיטה העברית מאפשרת קריאות לחיסול המדינה בקמפוס בשם חופש הביטוי, היא סוללת את הדרך למעשים חמורים בהרבה. האחריות להסלמה מוטלת על נשיא האוניברסיטה". פלג  קרא לשר החינוך נפתלי בנט לזמנו לבירור דחוף: "הכתובת על הקיר ולא ניתן להתעלם ממנה".

תגובת האוניברסיטה העברית: "האוניברסיטה מאפשרת חופש ביטוי למגוון דעות והשקפות, ובלבד שאין מדובר בפעילות המהווה עבירה על החוק. התאים השונים מתבקשים לשמור על הנהלים והתקנות ולהימנע מכל פעילות של אלימות מילולית ופיזית. אנשי הביטחון פיזרו את ההתקהלות על מנת לשמור על בטחון הסטודנטים ושלום הציבור".