עימות אלים במהלך פינוי מאחז בשומרון

כוחות צה"ל ומג"ב שהגיעו לפנות את גבעת "ראש יוסף" הסמוכה לאיתמר נתקלו בהתנגדות, ונאלצו לבצע ירי באוויר. שלושה צעירים נעצרו

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/04/18 10:57 ל בניסן התשעח

עימות אלים במהלך פינוי מאחז בשומרון
מאחז "ראש יוסף", צילום: שלמה מלט

תקרית אלימה התרחשה אמש (ש') במהלך פינוי מאחז שהוקם על גבעה בשומרון, באזור היישוב איתמר. כוחות צה"ל ומג"ב שהגיעו למקום נתקלו בהתנגדות מצד הצעירים ששהו בגבעה, ונאלצו להשתמש באמצעים לפיזור הפגנות ואף בירי באוויר.

הנערים עלו למאחז "ראש יוסף" לפני כשלושה שבועות, הקימו במקום מבנה והחלו להתגורר במקום. במהלך הניסיון לפנותם התפתח עימות עם החיילים, והנערים טענו כי בוצע ירי חי סמוך לראשיהם של חלק מהנערים. בעקבות הירי כמה מהנערים ברחו מהגבעה, ושלושה שנותרו במקום ולא נסו נעצרו.

הנערים שנעצרו נחקרו אמש במרחב שומרון, וככל הנראה יובאו במהלך היום לדיון בבית משפט השלום בפתח תקווה.

עו"ד יוסי נדב שמייצג את הנערים מטעם ארגון "חוננו" אמר כי "מרשיי שהו במקום שככל הנראה בשלב מסוים הוכרז הוא או שטח סמוך כשטח צבאי סגור. מרשיי לא התנגדו למעצר, שיתפו פעולה ולא ברחו מהמקום. עניין הירי חמור מאד ואנו ציפייה שצה"ל יבדוק העניים במלוא הרצינות".

דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, אמר כי "חפ"ק מח"ט שומרון הגיע ונקלע לתוך אירוע אלים, כולל זריקת אבנים. הכוח הפעיל אמצעים שנדרשים כדי לטפל באותה הפרת סדר אלימה מאוד, ולאחר מכן כוחות ביטחון נוספים עצרו את האנשים שהיו מעורבים בה. אנחנו רואים את האירוע כחמור, ולא מנסים להסתירו".

ממשטרת מחוז ש"י נמסר כי "כמה צעירים החלו ליידות אבנים לעבר כוחות צה"ל וכוחות מג"ב שפעלו במקום. שלושה צעירים נעצרו במקום על ידי הכוחות בשטח והובאו לחקירה במשטרה. השלושה נחקרו בחשד לתקיפת עובד ציבור והפרעה לעובד ציבור במילוי תפקידו".

מאחז "ראש יוסף"

מאחז "ראש יוסף"צילום: שלמה מלט