עונשי מאסר לרוצחיו של הקורבן הראשון מגל הטרור ב 2015

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר על ארבעת המחבלים, שרצחו את אלכסנדר לבלוביץ', 9-15 שנות מאסר. על הנאשם המרכזי נגזר לא מזמן 18 שנים. נציגת הפרקליטות: "מי שמתכנן, או לוקח חלק בתכנון פיגוע,קטין או בגיר, ייענש בחומרה רבה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/01/18 14:56 ט בשבט התשעח

עונשי מאסר לרוצחיו של הקורבן הראשון מגל הטרור ב 2015
אלכסנדר לבלוביץ' הי"ד, צילום: באדיבות המשפחה

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (חמישי) על רוצחיו של אלכסנדר לבלוביץ' עונשי מאסר שנעו בין 9 ל-15 שנים.

מדובר בארבעה פלסטינים שיידו אבנים על רכבו של לבלוביץ', שנחשב לקורבן הראשון של גל הטרור שהחל בספטמבר 2015. על נאשם נוסף, שהוא המרכזי באירוע, כבר נגזרו 18 שנות מאסר.

על שני נאשמים נוספים נגזרו 15 ו-13.5 שנות מאסר ואילו על שניים נוספים, שהיו קטינים בזמן הפיגוע, נגזרו 9 שנים כל אחד. כמו כן פסק בית המשפט כי על הנאשמים לפצות את ילדיו של הנרצח.

עו"ד ליזו אבקסיס-וולפוס, מפרקליטות מחוז ירושלים, התייחסה להחלטה ואמרה כי "בית המשפט העביר בגזר הדין מסר ברור. לפיו כל מי שמתכנן, או לוקח חלק בתכנון פיגוע על רקע לאומני כלפי אזרחי מדינת ישראל, בין אם מדובר במיידה אבנים עצמו, או בכל מי ששותף במעגל הפנימי ומאפשר את ביצוע העבירה- קטין או בגיר-ייענש בחומרה רבה".

לדבריה, "הפרקליטות מחזקת את ידי המשפחה ונמשיך לפעול למיצוי הדין עם כל מי שמיידה אבנים, מנסה לפגוע בחפים מפשע ומסכן חיי אדם ממניעים אידיאולוגיים לאומניים".

עונשי המאסר נגזרו על החמישה לאחר שזרקו על רכבו של לבלוביץ' (64) אבנים, סמוך לצור באחר, וכתוצאה מאחת מהן הוא סטה ממסלולו והתנגש בעץ. בהמשך הוא גם לקה בליבו ונפטר. שתי נשים נוספות שהיו עמו ברכב נפצעו באורח קל.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן