עונשו של אזריה קוצר בשליש, ישוחרר בחודש מאי

ועדת השחרורים הצבאית להקל בעונשו של החייל שהורשע בהריגת מחבל פצוע, והוא ישוחרר מהכלא תוך פחות מחודשיים. השרה רגב: "נכון יהיה אם אלאור ישוחרר מהכלא לפני חג הפסח ויהיה אדם חופשי עוד לפני חג החירות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/03/18 14:08 ג בניסן התשעח

עונשו של אזריה קוצר בשליש, ישוחרר בחודש מאי
אלאור אזריה , צילום: פלאש 90. אבשלום ששוני

אלאור אזריה ישתחרר מהכלא ב-10 במאי, כך קבעה היום (ב') ועדת השחרורים הצבאית. הוועדה החליטה להיענות לבקשתו של החייל, שהורשע בהריגת מחבל פצוע בחברון, ולקצר שליש ממאסרו.

בשבוע שעבר דן בית הדין הצבאי בקריה בקיצור עונשו של אזריה, אחרי שריצה שבעה מתוך 14 חודשי המאסר שנגזרו עליו. אזריה ביקש מוועדת השחרורים הצבאית לקצר מחצית מעונשו ולשחררו כבר באותו היום, אך התביעה הצבאית התנגדה לכך והסכימה רק לקיצור העונש בשליש ולשחרורו בחודש מאי.

במהלך הדיון אמר אזריה: "נפצעתי בשירות שלי מבלוק שהושלך עליי והמשכתי לשרת ולתרום. הייתי במצבים קשים שהם רחוקים מהמזגנים. אני מבקש מכם - החזירו אותי הביתה ותנו לי לאחות את השברים. יש פה פצע מדמם במשפחתי ובכל עם ישראל שיש להחלימו. שחררו אותי עוד היום. אני מבקש מכם".

פרקליטו של אזריה, עו"ד יורם שפטל, אמר כי "ככל שהפרשה הזו תסתיים מהר יותר כך ייטב לכולם. אזריה נמצא בסיוט מתמיד ובלתי פוסק זה שנתיים. החקירה החלה באופן שערורייתי כחקירת רצח עם כוונה ראשונית לכלוא אותו לכל ימי חייו. המורל בצבא יעלה ככל שהוא ישתחרר מהר יותר. אנו שבועיים לפני חג החירות ואין מועד מתאים יותר להעניק חירות לאלאור אזריה".

שרת התרבות והספורט מירי רגב התייחסה להחלטה ואמרה:"אני מברכת את אלאור אזריה ואת הוריו אושרה וצ'רלי על החלטת הוועדה לקצר שליש מעונש המאסר. כפי שאמרתי בתחילת הדרך, אלאור לא צריך לשבת בכלא ולו יום נוסף אחד, אך לצערי רשויות החוק סברו אחרת".

לצד זה אמרה כי "נכון יהיה אם אלאור ישוחרר מהכלא לפני חג הפסח ויהיה אדם חופשי עוד לפני חג החירות".