"עוד דרך להחזיק בזיכרון": יוזמה לקביעת צום ביום השואה

המיזם חדש, שקם "מתוך חשש עמוק לגורלו של זיכרון השואה", מבקש להגביר את המודעות באמצעות קביעת "צום ישראלי". הרב סתיו: "קשה להאמין שציבור שמתקשה להכיל שש צומות בשנה יוכל לאמץ צום נוסף"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/04/18 11:05 כה בניסן התשעח

"עוד דרך להחזיק בזיכרון": יוזמה לקביעת צום ביום השואה
טלאי צהוב, צילום: ChameleonsEye / Shutterstock.com

קבוצת צעירים יצאה לאחרונה במיזם לקביעת "הצום הישראלי הראשון" שיחול ביום השואה. מטרת המיזם היא להגביר את המודעות לזיכרון השואה, מתוך חשש שברבות השנים הוא ילך וייטשטש.

בדף הפייסבוק של המיזם, "צום נזכור", נכתב: "מתוך חשש עמוק לגורלו של זיכרון השואה לדורות הבאים, מציעה הקבוצה לנקוט בדרך זיכרון בת אלפי שנים, אשר הצליחה להחזיק מאורעות הסטורים כחלק אינטגרלי מהתרבות והמסורת שלנו כעם, פשוט לצום".

בריאיון לכאן רשת ב' אמר אחד מראשי היוזמה, אסף בנר, כי "השואה זה משהו גדול מדי וחשוב מדי מכדי שלא נשתמש במגוון אסטרטגיות כדי לזכור אותו. זו יכולה להיות עוד דרך אחת כדי להחזיק בזיכרון. אני חושב שהיום בתור עם ריבון בארצו עם תרבות, שפה, מערכת חינוך - הסיכוי יותר חזק, אבל בלי מנהגים שיצמחו מלמטה זה לא יקרה".

יו"ר ארגון רבני צהר, הרב דוד סתיו, התייחס ליוזמה החדשה ואמר: "קיימת תחושה מוצדקת על חוסר הפופורציה בין מנהגי האבלות הרבים של ספירת העומר על מותם של 24 אלף תלמידי רבי עקיבא לבין היעדר מנהגי אבל על רצח שישה מיליון מאחינו. ועדיין קשה להאמין שציבור שמתקשה להכיל שש צומות בשנה יוכל לאמץ צום נוסף. אין טעם לתקן דבר שמרבית הציבור לא יוכל לעמוד בו".

ראש תחום אתיקה בצהר, הרב יובל שרלו, אמ מצדו כי "קביעת יום צום יכולה להיות יוזמה ראויה, בשני תנאים - הסכמה ציבורית רחבה, ומתן תוכן של 'יום תיקון' כחלק ממשמעותו הנבואית האמיתית של צום".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן