סקר חדש: רשימות הימין מטפסות, גוש הימין מנצח

על פי סקר ישראל היום בשיתוף I24NEWS, מפלגת כחולבן זוכה בבחירות ואף מגדילה את הפער, אך נתניהו מעמיד גוש חוסם. הימין החדש עולה לתשעה מנדטים, איחוד רשימות הימין לשמונה. כחלון וליברמן בחוץ, מרצ מזנקת

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 24/02/19 20:11 יט באדר א'

סקר חדש: רשימות הימין מטפסות, גוש הימין מנצח
ראש הממשלה נתניהו. גוש הימין מנצח, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

שלושה ימים לאחר סגירת הרשימות, וכבר ניתן לראות מגמה מסתמנת בסקרים: מפלגת כחול-לבן של גנץ, לפיד, אשכנזי ויעלון, היא המפלגה הגדולה ביותר, אך סיכוייו של הרמטכ"ל לשעבר להרכיב ממשלה כמעט ולא קיימים. 

על פי סקר ישראל היום, בשיתוף עם ערוץ I24NEWS, המתפרסם הערב, מפלגת כחול-לבן זוכה ל-36 מנדטים, אך גוש השמאל-מרכז מצטמק. הליכוד זוכה בסקר ל-31 מנדטים ושומר על יציבות, ורשימות הימין מתחזקות. 

הליכוד
31
הליכוד
כחול לבן
36
כחול לבן
שס
7
שס
ישראל ביתנו
0
ישראל ביתנו
הרשימה המשותפת
0
הרשימה המשותפת
יהדות התורה
7
יהדות התורה
זהות
0
זהות
העבודה-גשר
8
העבודה-גשר
המחנה הדמוקרטי
0
המחנה הדמוקרטי
ימינה
0
ימינה
נעם
0
נעם
הסקר נערך על ידי ישראל היום בתאריך 24/02
בחירות 2019 - מאגר הסקרים המלא

איחוד רשימות הימין, יחד עם עוצמה יהודית, מקבל בסקר שמונה מנדטים, ומפלגתו של שר החינוך, הימין החדש, זוכה לתשעה מנדטים. מנגד, מפלגת העבודה ממשיכה לצפות באחוז החסימה מלמטה, עם שבעה מנדטים, כשמרצ מזנקת גם היא לשבעה. 

הרשימות החרדיות מתחזקות אף הן, יהדות התורה שומרת על שבעת המנדטים שלה, וש"ס מתחזקת לשבעה מנדטים אף היא, כוחה הנוכחי בכנסת, אך זהו שיא חדש עבורה בסקרי הבחירות, שחלקם חזו שלא תעבור את אחוז החסימה.

מבחינת המפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה, כאן יש לא מעט הפתעות, כאשר ישראל ביתנו וכולנו, בין המרכיבים העיקריים בקואליציה הנוכחית, לא עוברות את אחוז החסימה. גם רשימת בל"ד לא עוברת, מה שמותיר את איחוד חד"ש-תע"ל, של אחמד טיבי ואיימן עודה, עם 7 מנדטים - מכה קשה למפלגות הערביות.  

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן