סקר חדש: כחול לבן נחלשת, גוש הימין שומר על יתרון קל

בעוד כחול לבן והליכוד נאבקות על הבכורה, יתר המפלגות נלחמות באחוז החסימה המאיים. פייגלין מפתיע ומתקרב לכניסה לכנסת הבאה. גוש הימין שומר על יתרון קל

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 10/03/19 08:28 ג באדר ב'

סקר חדש: כחול לבן נחלשת, גוש הימין שומר על יתרון קל
ראש הממשלה נתניהו. גוש הימין מנצח, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

סקר בחירות חדש מראה כי כחול לבן נחלשים מעט, אולם הליכוד שומר כל כוחו. יתר המפלגות ממוקמות על המספר מנדטים נמוך ביותר ונושקות לאחוז החסימה. גוש הימין ביתרון קל על פני גוש השמאל, כך שלמעשה לנתניהו יש עדיין את הסיכויים הטובים יותר להרכיב את הממשלה הבאה. 

במסגרת הסקר שנערך על ידי מכון "מדגם" בהנהלת מינה צמח ומנו גבע עולה כי מפלגת כחול לבן מקבלת 33 מנדטים ונחלשת מעט. הליכוד מקבל 29 מנדטים ושומר על כוחו. מפלגת העבודה מצליחה לטפס ל-10 מנדטים, אך כוחה גובר על חשבון מפלגתם של גנץ ולפיד. 

בתחתית הרשימה נמצאות יהדות התורה עם 7 מובטחים, חד"ש־תע"ל  מתייצבת גם היא על 7 מנדטים, ש"ס ואיחוד מפלגות הימין מקבלות 6 מנדטים כל אחת, מרצ והימין החדש 5 מנדטים, ישראל ביתנו וכולנו נאבקות עם אחוז החסימה עם 4 מנדטים. מפלגת רע"ם־בל"ד, שנפסלה בשבוע שעבר על ידי ועדת הבחירות המרכזית — החלטה שטרם קיבלה את הכשר בג"ץ ועלולה להתהפך בימים הקרובים — מקבלת 4 מנדטים.

מאבק דרמטי סביב הניסיונות להתגבר על אחוז החסימה, שעומד על 3.2%. על פי הסקר, מפלגת זהות מתקרבת אליו עם 3.1%, בעוד גשר (2%) ויחד (1%) לא עוברות. 

הסקר נערך בין ה־7 ל־8 במארס, בקרב 510 מרואיינים במדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בגילי 18 ומעלה. טעות הדגימה: 4.4%.