סער: "מדינה פלסטינית אינה מציאותית"

מי שנתפס כאחד המועמדים לרשת בעתיד את מקומו של ראש הממשלה, הצהיר בנאום בפני יהודים בארה"ב כי "פתרון שתי המדינות - שאינו יותר מ'סיסמת שתי המדינות' - אינו רלבנטי יותר"

חדשות כיפה משה ויסטוך 30/04/18 09:14 טו באייר התשעח

סער: "מדינה פלסטינית אינה מציאותית"
לא מאמין בפתרון 2 המדינות. גדעון סער, צילום: פלאש 90. תומר נאוברג

השר לשעבר גדעון סער, שצפוי להתמודד על ראשות הממשלה בעידן שאחרי בנימין נתניהו, הכריז אמש (ראשון) בוועידת הג’רוזלם פוסט בניו יורק כי מבחינתו מדינה פלסטינית אינה עומדת על הפרק.

"פתרון שתי המדינות - שאינו יותר מ'סיסמת שתי המדינות' - אינו רלבנטי יותר", אמר סער לבאי הכנס והוסיף כי "אחרי 80 שנה על הנייר ו-25 שנה של משא ומתן הוכח שהוא אינו מציאותי"

לדבריו, "הקמת מדינה פלסטינית בלב הארץ תגרום לישראל בעיות חמורות ביטחונית ודמוגרפית אך לא תיצור מדינה בת-קיימא ועתיד טוב יותר לפלסטינים". בהמשך הוא קרא למנהיגי ישראל לבחור בדרך שונה,"זה הזמן לחשוב על כיוונים חדשים של פתרון אזורי שבמסגרתו השלטון העצמי של הרשות הפלסטינית יהיה פחות מריבונות מלאה".

בקשה דומה הוא הציב בפני הממשל האמריקני, בראשותו של הנשיא דונלד טראמפ, לו בחר להודות על העברת השגרירות של מדינתו בישראל לירושלים, "הנשיא טראמפ גילה מנהיגות כשהכיר באמת - ירושלים היא בירת ישראל. תמיד הייתה ותמיד תהיה.  והנה - אנו כבר רואים מדינות נוספות שהולכות בעקבות ארה״ב". 

על רקע החשש למשבר בין חלקים מהקהילות היהודייות בארה"ב לבין ישראל, הודה סער ליהדות ארה"ב על תמיכתה בישראל המהווה, לדבריו, מרכיב בביטחון הלאומי של ישראל וקרא לחיזוק הקשרים ולבניית גשרים בין יהודי התפוצות לבין ישראל, "אנחנו עם אחד, עם  ייעוד משותף. ישראל חזקה יותר בשל תמיכת יהדות התפוצות, ואילו היהודים בכל מקום בעולם חזקים יותר בשל קיומה ועוצמתה של מדינת ישראל".