סמוטריץ' לרב לאו:"התעלם מיועמ"ש הרבנות"

על רקע הודעת הרב לאו על הימנעותו מכינוס מועצת הרבנות בשל חסמים שמערים לכאורה יועמ"ש הרבנות, ביקש חבר הכנסת לחזק את ידיו. הוגשה פנייה למנדלבליט בבקשה להתערבותו במשבר

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/01/18 09:12 כב בטבת התשעח

סמוטריץ' לרב לאו:"התעלם מיועמ"ש הרבנות"
ח"כ סמוטריץ' בדיון בכנסת, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

ח"כ בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי קרא אתמול (ב') לרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, לפעול תוך התעלמות מהיועץ המשפטי של הרבנות. במקביל פנה סמוטריץ' ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, וקרא לו להחליף את יועץ הרבנות.

פניותיו של סמוטריץ' באו על רקע הודעת הרב לאו למנדלבליט על הימנעותו מכינוס מועצת הרבנות בשל חסמים שמערים לכאורה יועמ"ש הרבנות.

במכתב ששלח סמוטריץ' לרב הראשי ביקש חבר הכנסת לחזק את ידיו "במאבקו לביצור מעמדה של הרבנות הראשית וסמכויותיה", וקרא לו לכנס את המועצה, לקבל החלטות ולפעול על פיהן תוך התעלמות מהנחיותיו "חסרות הסמכות" של יועמ"ש הרבנות.

"למרבה הצער, האקטיביזם הייעוצי שבמסגרתו מרשים לעצמם יועצים משפטיים ליטול לעצמם סמכויות לא להם ולסכל את עבודת הגופים הנבחרים והממונים על פי חוק הינה רעה חולה שפשתה בשירות הציבורי במדינת ישראל, ועלינו להיאבק בה בכל מקום ולהחזיר את הסמכות למי שנושא באחריות ולמי שהמחוקק והציבור הפקידו את הסמכות בידיו", כתב סמוטריץ' לרב לאו.

"ביצור מעמדה של הרבנות הראשית הינו צו השעה והוא קריטי לשמירת אופיה היהודי של מדינת ישראל ראשית צמיחת גאולתנו. הרבנות ניצבת בשנים האחרונות מול אתגרים גדולים מאוד מחוץ - כוחות הנלחמים בה במגוון זירות במגמה מוצהרת להחלישה ולקעקע את מעמדה הציבורי והחוקי. על הרקע הזה לא ניתן להשלים עם החלשה מבית", הוסיף.

במכתב אחר ששלח סמוטריץ' למנדלבליט ביקש חבר הכנסת את התערבותו של היועמ"ש במשבר, ועל החלפתו של יועמ"ש הרבנות במי "שמבין את מקומו כמי שתפקידו לסייע לרבנות הראשית לממש את מדיניותה ולא לתקוע מקלות בגלגליה ולהפריע לפעילותה התקינה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן