סמוטריץ' לנוער: "מבזים את תלמידי החכמים. הלחמו על כבודם"

במהלך סד"ר ט"ו בשבט מרכזי לנוער מהציונות הדתית, קרא חבר הכנסת לעמוד מול "מי שמנסה לבזות ולהשתיק" רבנים. הוא הוסיף כי "המאבק על א"י הוא מאבק על הזהות היהודית של מדינת ישראל כולה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/02/18 13:22 טז בשבט התשעח

סמוטריץ' לנוער: "מבזים את תלמידי החכמים. הלחמו על כבודם"
בצלאל סמוטריץ' בסדר ט"ו בשבט לנוער, צילום: יוסף פריסמן הפקות

"איחזו בתלמידי חכמים ולחמו על כבודם מול מי שמנסה לבזות ולהשתיק אותם", כך אמר אמש (ד') ח"כ בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי, במהלך סדר ט"ו בשבט מרכזי לנוער שהתקיים בירושלים.

באירוע, שאותו יזם רב הגרעין התורני בנתניה, הרב נתנאל יוסיפון, השתתפו יותר מ-1,200 בני נוער מהציונות הדתית. הערב נפתח בסדר ט"ו בשבט גדול שהנחה הרב יוסיפון, כשכל משתתף קיבל ערכת פירות שהכילה פירות מתוצרת ישראל בלבד.

בדברים שנשא, דיבר ח"כ סמוטריץ' על קדושתה של ארץ ישראל ושל פירותיה, וסיים בקריאה לקהל לעמוד על כבודם של תלמידי חכמים ולהמשיך "לקרוא בשם שמים בגאווה": "כמה עוצמות של תורה, של קדושה, של חיבור טהור לארץ ישראל בלי סיבוכים. בפירות ארץ ישראל ישנה קדושה, וכשאוכלים אותם סופגים פנימה אל הגוף את קדושת השכינה. זהו כל עניינה של ארץ ישראל. היכולת לחיות כאן בעולם הזה חיים של קדושה".

לדבריו "התפקיד שלנו זה לקרוא בשם ה' על מפעל התחייה הלאומי שלנו, לפקוח לעם את העיניים ולראות את טביעות האצבע של האבא היקר שלנו, שברחמים כל כך גדולים בונה לנו את כל מה שאנחנו רואים כאן מסביב.

"שנים שאלו אותנו 'למה אתם מתעסקים בארץ ישראל? זה הדבר היחידי שחשוב היום?' זה ודאי הדבר היחידי. המאבק על ארץ ישראל מקפל בתוכו את המאבק על הזהות היהודית של מדינת ישראל כולה".

את דבריו סיים סמוטריץ' בהתייחסות מרומזת לסערת הרבנים בעניין הצבא, ואמר: "תצאו מכאן ותקראו בשם שמים לעוצמה וגאווה, בלי להתבלבל ובלי להתנצל. איחזו בהלכה ואיחזו בתלמידי חכמים. לחמו על כבודם מול מי שמנסה לבזות אותם ולהשתיק אותם. זו השליחות שלנו. אני סומך עליכם".

הרב שמואל אליהו סיפר על אביו, הרב מרדכי אליהו זצ"ל, ועל הקשר בין עם ישראל לעצים בארץ ישראל: "הצמיחה שלנו היא כמו העצים. כשעם ישראל חוזר לחיים - העצים חוזרים לחיים. כשהיינו עם אבא אצל האדמור מחב"ד.. אמר לנו האדמו"ר מחב"ד: 'אין לך קץ מגולה מזה. מה? שארץ ישראל תיתן פריה בעין יפה. אשרינו שזכינו להיות בדור הזה'. כך הרבי מחב"ד הסתכל על המציאות של ימינו. ואנחנו צריכים יותר להתבונן בקדושה של הפירות.

"אני זכיתי לראות את אבא עליו השלום, כמה הוא מהדר לאכול רק פירות של ארץ ישראל. זיתים, יין, מים – אם זה היה מחו"ל הוא לא היה אוכל. זו דרכם של צדיקים", סיים הרב ובירך את הקהל.

לאחר דבריו אמר הרב יוסיפון: "אנחנו מברכים את הרב שימשיך להיות גיבור ולהגיד את דבר ה' בגבורה".

הרב יגאל קמינצקי נשא גם הוא דברים במהלך האירוע ואמר כי "כמו שאת יום ירושלים היו חוגגים בהתחלה כמה דתיים והיום כל עם ישראל חוגג - כך ט"ו בשבט יהפוך לחגה של ארץ ישראל לכל העם".

לאחר הסדר התקיימה הופעתם של הזמרים עקיבא תורג'מן וביני לנדאו, עם שירים מאלבומיהם וכן שירים בהקשר החג וארץ ישראל.

הערב הסתיים בהתוועדות עם הרב דודי דודקביץ', רב היישוב יצהר וראש ישיבת רועה ישראל, בליווי ניגונים, שמחה ודברי חיזוק.