סמוטריץ': אחרי מאה שנות סכסוך הגיע זמן ההכרעה

כ-800 איש השתתפו הערב בועידה המדינית הראשונה של האיחוד הלאומי. בועידה הוצגה התכנית "תקווה אחת- תוכנית ההכרעה לישראל" אותה חיבר ח"כ בצלאל סמוטריץ' ושאומצה ע"י חברי המפלגה

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/09/17 20:11 כא באלול התשעז

סמוטריץ': אחרי מאה שנות סכסוך הגיע זמן ההכרעה
משתתפי הוועידה - האיחוד הלאומי, צילום: אור אלכסנברג

הערב התקיימה בירושלים הוועידה המדינית הראשונה של מפלגת האיחוד הלאומי. בועידה הוצגה התכנית "תקווה אחת- תוכנית ההכרעה לישראל" שחוברה ע"י חה"כ בצלאל סמוטריץ' ובהסכמת השר אורי אריאל, ואומצה בועידה ע"י חברי המפלגה. עיקר התכנית הוא שינוי השיח והצבת אלטרנטיבה אמיתית לכל התכניות המונחות כיום על השולחן, המבוססות על חלוקת הארץ והסכמה להגדרה לאומית ערבית בארץ ישראל. היא מהווה את אות הפתיחה למהלך ציבורי רחב, בכדי להחדיר את הנחות הייסוד העומדות בבסיס התכנית לשיח הפוליטי והציבורי בישראל.

בוועידה נכחו פוליטקאים ואישי ציבור רבים: יו"ר האיחוד הלאומי, שר החקלאות אורי אריאל; ח"כ בצלאל סמוטריץ'; יו"ר וועד רבני מפלגת האיחוד הלאומי ומותיקי ישיבת "מרכז הרב", הרב חיים שטיינר;  מזכ"ל האיחוד הלאומי, אופיר סופר; חברי הכנסת לשעבר, אורית סטרוק ופרופ' אריה אלדד; ממייסדי התיישבות ביו"ש, בני קצובר; יו"ר מועצת יש"ע וראש המועצה האזורית מטה בנימין, אבי רואה; יו"ר מטה המאבק עמונה אביחי בוארון ובהשתתפות ראשי ראשויות סגנים, רבנים בכירים בציונות הדתית, אישי ציבור, חברי מרכז המפלגה ופעילים . הרב חיים דרוקמן, ראש ישיבת אור עציון ויו"ר מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא, שלח את ברכתו לבאי הועידה. דבורה גונן, אמו של דני גונן הי"ד, שנרצח ע"י מחבלים בבנימין, כיבדה בנוכחותה ונשאה דברים. בועידה הוקרנה ברכה מיוחדת מפי רה"מ בנימין נתניהו.

חה"כ סמוטריץ

חה"כ סמוטריץ' צילום: אור אלכסנברג

מוקדם יותר עברה בהצבעה ההחלטה לאמץ את התכנית " תקווה אחת" של חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', כחלק ממצע המפלגה. התנועה רואה בהחלטה זו צעד ראשון לשינוי השיח המדיני בטחוני ולחיסולו הסופי של הסכם אוסלו. ועידת המפלגה אף מאמינה כי התכנית תקבל תמיכה שתלך ותתרחב בציבוריות הישראלית, וממילא תכנית זו תהפוך במהרה לתכנית האופרטיבית של מדינת ישראל.

יו"ר האיחוד הלאומי, השר אריאל: "המציאות הבינ״ל מחייבת אותנו ליזום את המהלכים המדיניים שיהיו לטובת מדינת ישראל. מי כמוני יודע כמה חשוב לבנות בית ולהקים שכונה וישוב בארץ ישראל, אבל חשוב שבמקביל נקדם תכנית מדינית מקיפה שתשמור על הישובים והשכונות גם בעשורים הבאים. אני שמח שראש הממשלה מודיע בועידת האיחוד הלאומי שהוא בונה את ארץ ישראל, אבל הוא צריך לומר זאת גם מעל בימת האו״ם וגם לנשיא ארה״ב דונלד טראמפ. זו לא צריכה להיות אמירה נקודתית אלא תכנית לאומית ואסטרטגית". 

השר גם תקף את רעיון המדינה הפלסטינית ואמר "מצעד האיוולת של הקמת מדינת חמאס לצד ישראל חייב להיפסק כי מדינה פלסטינית לא היתה ולא תהיה ובין הירדן לים צריכה להיות מדינה אחת - מדינת ישראל".

עוד אמר השר אריאל: "האיחוד הלאומי פועל כל הזמן לשמור על הביטחון, ההתיישבות וזהותה היהודית של מדינת ישראל ונמשיך לעשות זאת עם הבית היהודי או בלעדיו. הועידה המדינית של המפלגה, הינה הזדמנות לדיון ולשיח על מנת ליצור אלטרנטיבה מדינית אמיתית ל"פתרונות" המבוססים על חלוקת הארץ ועל הגדרה לאומית ערבית בארץ ישראל”.

השר אורי אריאל

השר אורי אריאל צילום: אור אלכסנברג

ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר: "אחרי מאה שנות סכסוך, הגיע זמן ההכרעה! החברה הישראלית בשלה לחשיבה מחודשת. היא נואשה מחזיונות תעתועים ומקסמי שווא, והיא כמהה לחזון אחר - מאמין ובוטח יותר, שמתחבר מחדש לעצמו, לערכיו ולאלוקיו. כזה שמפיח רוח ונוסך תקווה. כזה שמרים את הראש וזוקף את הקומה, שמרים את הכבוד והגאווה הלאומית שלנו." בהתייחסו לסכסוך הישראלי-פלסטיני אמר סמוטריץ': "לעולם, לא תקום מדינה ערבית בין הים לירדן”. הוא אף פנה בנאומו ליו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ולתושבי הרשות, ואמר: "עם ישראל אינו רוצה לאחוז בחרב, אך כדי להגן על עצמו ועל שאיפתו הלאומית הוא יהיה הראשון לעשות בה שימוש נחוש, חד ומנצח. אתם, שכנינו הערבים, צריכים ללמוד היטב את התכנית שקיבלנו היום. היא חשובה מאד גם לכם. שכנות טובה, עם זכויות ואיכות חיים עבורכם ועבור הילדים והנכדים שלכם תוכל להיות לכם רק לאחר שתיפרדו מהאשליה לממש את השאיפות הלאומיות שלכם כאן בארץ ישראל”. 

 

מזכ"ל האיחוד הלאומי, אופיר סופר אמר: "ימים אלו בהם המלך בשדה, ימים של חשבון נפש לפרט ולכלל ראויים הם לחשיבה מחודשת, להתחדשות לצבירת כוחות ואין מתאימים לתנועה שנושאת את דגל התורה העם והארץ לערוך ועידה שתעסוק בחיבור של העם לארצו, ובהתחדשות תקומת  ישראל. התכנית מהווה צעד ראשון לשינוי השיח המדיני ולחיסולו הסופי של הסכם אוסלו". 

המשנה לראש עיריית ירושלים ונציג סיעת האיחוד הלאומי-הבית היהודי במועצת העיר ירושלים, דב קלמנוביץ', חיזק את דברי חה"כ סמוטריץ' ואמר: "אני ביקש מחברי המרכז להתייחס ליישום קוי "תוכנית ההכרעה" בירושלים, בירת המדינה היהודית, באמרו: "ניתן לכלול בתוכניתו הרעננה של חבר הכנסת סמוטריץ'  התייחסות לסוגית ירושלים המונה  כ-800 אלף תושבים ובתוכם מאות אלפי ערבים. זאת, על ידי יצירת עיריית גג אחת ותחתיה מספר עיריות משנה כנהוג בלונדון שיחולקו על פי חלוקה גיאוגרפית וחלוקת תחומי ניהול מונציפלי, כשתחומי האחריות העיקריים כביטחון, תכנון ובניה ועוד, יהיו באחריותה של עיריית הגג, ותחומי הניהול המוניציפלי כתרבות, חינוך, רווחה וכו' יהיו באחריותן של עיריות המשנה. ראש העיר עצמו ייבחר על ידי נציגים מעיריות המשנה בעריית הגג. ראשי הפרקים בתוכנית נפרשו בפני חברי הוועידה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן