סירב לענות על השאלות: דוד ביטן שתק בחקירתו הרביעית

יו"ר הקואליציה לשעבר נשאל על המוזמנים לחתונת ביתו, והסכים למסור את הרשימה רק לאחר שיוסדר צו איסור הפרסום בנושא. מלבד זאת הוא בחר לשתוק ונמנע מלענות על שאלות החוקרים

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/12/17 21:56 ו בטבת התשעח

סירב לענות על השאלות: דוד ביטן שתק בחקירתו הרביעית
ביטן, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

ח"כ דוד ביטן בחר לשתוק במהלך כל חקירתו הרביעית, כך פורסם הערב (א') בחדשות 2. על פי הפרסום, יו"ר הקואליציה לשעבר ציפה שבתחילת החקירה יוצגו לו הסכם עד מדינה שנחתם עם איש העסקים משה יוסף או עם היזם דרור גלזר, או לפחות מגעים לקראת חתימה על הסכם. משלא הוצג לו הסכם כזה, הודיע ביטן לחוקריו כי בשלב זה הוא בוחר בזכות השתיקה.

עוד פורסם כי חוקרי המשטרה הציגו בפני ביטן שאלות על חתונת בתו, ורק בעניין זה הצהיר שיסכים להעביר לידי החוקרים את רשימת המוזמנים לחתונה ומה נתן כל אחד מהם, אך זאת רק לאחר שיוסדר נושא צו איסור הפרסום על הרשימה.

בחדשות 2 נאמר עוד כי באותו זמן ממש, סמוך לחדר שבו נחקר ביטן, הגיעה גם רעייתו חגית לחקירה ונפגשה "באקראי" עם משה יוסף, הדמות המרכזית בפרשה. החוקרים דרשו לאחר מכן מרעייתו של ביטן למסור את רשימת המוזמנים לחתונה, אך היא השיבה: כי הרשימה נמצאת בידי בעלה ולא ברשותה. יצוין כי בשל חסינותו הפרלמנטרית של ביטן לא ניתן לאלצו למסור את הרשימה.

מאוחר יותר הוצגו לביטן שורה ארוכה של יותר מ-100 תכתובות וואטסאפ בינו ובין דרור גלזר, והוא נשאל על "מתחם אלף" בראשון לציון. יו"ר הקואליציה לשעבר המשיך לשתוק וסירב לענות על השאלות.