סוריה על תקיפת חיל האוויר: "יהיו לכך השלכות חמורות"

צה"ל השמיד סוללה שממנה נורו ככל הנראה טילים לעבר כלי טיס ישראליים. צבא סוריה הודיע כי ימשיך "להילחם בקבוצות הטרוריסטיות, שהן זרועה של ישראל באזור"

חדשות כיפה משה ויסטוך 16/10/17 17:18 כו בתשרי התשעח

סוריה על תקיפת חיל האוויר: "יהיו לכך השלכות חמורות"
ארכיון, מטוס של חיל האוויר בפעולה, צילום: פלאש 90. עופר צידון

תקיפת חיל האוויר היום (שני) בסוריה הובילה את סוריה לאיים מפורשות על ישראל. צבא סוריה הודיע בתגובה להשמדת סוללת הטילים שלו כי לתקיפה יהיו "השלכות חמורות".

בהודעה רשמית, שפורסמה בסוכנות הידיעות הסורית סאנ"א, הזהיר צבאו של אסד "מהשלכות חמורות לניסיונות התוקפניים החוזרים ונשנים מצד ישראל".

מעבר לכך נאמר כי משטרו של נשיא סוריה ימשיך "להילחם בקבוצות הטרוריסטיות, שהן זרועה של ישראל באזור". בהודעה אושר כי חיל האוויר הישראלי אכן הצליח, באמצעות כלי טיס, להשמיד סוללת טילים "לאחר שחדרו אל המרחב האווירי של סוריה מצד לבנון".

בהודעה נכתב בפירוט כי "האויב הישראלי חדר בשעה 8:51 בבוקר את המרחב האווירי שלנו, מצד הגבול הלבנוני, באזור בעלבכ, ובתגובה מערך ההגנה האווירי ירה לעבר מטוסיו, פגע פגיעה ישירה באחד המטוסים - ואילץ אותם להימלט. בשעה 11:38 ישראל שיגרה טילים מתוך האדמות הכבושות, שפגעו באחד המוצבים הצבאיים בפרברי דמשק, וגרם לנזקים ברכוש בלבד".

מוקדם יותר תקף צה"ל סוללת טילים שממנה על פי החשד נורו טילים לעבר מטוסים ישראליים. "אנחנו רואים במשטר הסורי אחראי ורואים בטילים האלה פרובוקציה סורית", אמר דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס והוסיף: "לא ניתן לזה לקרות. נגיב כמו שהגבנו עכשיו".

תא"ל מנליס הוסיף כי מבחינת צה"ל "האירוע הסתיים כעת. אם יהיו מקרים דומים בעתיד נגיב. הירי לא היווה סיכון, גיחת צילום שגרתית, כנראה שהסורים חששו ממנה. צה"ל הגיב שעתיים אחרי הירי, מדובר בפרובוקציה סורית. ארבע פצצות של חיל האוויר, שהוציאו את ה-SA-5, אותה סוללה שירתה לפני חודשיים". יש לציין כי ישראל עדכנה את רוסיה ונציגי האו"ם באזור בדבר התקיפה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן