סוכל פיגוע טרור נגד שר הביטחון

חברי חוליה של הג'יהאד האסלאמי נעצרו בחשד שתכננו להניח מטען בציר נסיעתו של ליברמן. חוליה נוספת נעצרה באזור בית לחם בחשד שתכננה פיגועים בגוש עציון

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/02/18 10:56 ג באדר התשעח

סוכל פיגוע טרור נגד שר הביטחון
אביגדור ליברמן, צילום: Basel Awidat/Flash90

במסגרת פעילות של שב"כ, צה"ל ומשטרת ישראל, נחשפה בשבועות האחרונים חוליית טרור של הג'יהאד האסלאמי, שגויסה ופעלה באזור בית לחם במטרה לבצע פיגועי ירי נגד מתיישבים וכוחות צה"ל באזור גוש עציון, כך הותר הבוקר (א') לפרסום.

כמו כן, נעצרו חברי חוליה נוספת שתכננה להוציא לפועל פיגוע נגד שר הביטחון אביגדור ליברמן, על ידי הנחת מטען בציר נסיעתו. במסגרת חקירת השב"כ נעצרו שישה פעילים בהם חברי חוליה צבאית.

אחד העצורים, עווד מחמוד עווד אל-עסאכרה, בן 25 מרפידיא שבבית לחם, הוא פעיל ג'יהאד איסלאמי שהיה במעצר מנהלי במשך שנתיים בין השנים 2017-2015 על רקע תכנון פיגוע. עצור נוסף הוא מוחמד עלי איברהים עסאכרה, בן 32 גם כן מרפידיא, שהיה כלוא בעבר בכלא הישראלי פעמיים על רקע פעילותו בג'יהאד האיסלאמי ומעורבותו בהכנת מטען ותכנון פיגוע נגד כוחות צה"ל.

במסגרת החקירה עלה כי המניע לפעילות של אחד מחברי החוליה, בדומה לצעירים אחרים בגזרת בית לחם, היה בין השאר הרצון להיעצר לשם קבלת קצבאות אסירים מארגון הג'יהאד האסלאמי. בשנת 2014 נעצרו לחקירה חברי חולית חמאס, שבראשה עמד אבראהים סלים מחמוד זיר, פעיל חמאס בכיר מהכפר חרמלה בבית לחם, אשר פעלה לרכישת RPG כדי לפגוע ברכב בו נוסע השר ליברמן.

במסגרת חקירותיהם של חברי החוליה שנעצרו עתה, עלה כי מודעים לניסיונות אלה שלא צלחו ולכן חשבו שאולי ינחלו הצלחה אם יניחו מטען על ציר הנסיעה של השר.

בחקירת השב"כ התברר כי החוליה פעלה לרכישת חומרי נפץ לייצור המטען ואף פנו לגורמי טרור ברצועה לטובת קבלת מימון לפיגוע. משלא הצליחו, הם החליטו לייצר מטען דמה כדי שיוכלו לקבל מימון והכרה לפעילותם ולבצע פיגועים נוספים. מטען זה הוסגר במהלך מעצרם. לצד האמור, במסגרת החקירה עלה כי חברי החוליה הביעו רתיעה מהאבטחה הכבדה סביב השר. 

בשב"כ אמרו כי "כוונות פיגוע אלה משקפות את מאמצים גוברים של הג'יהאד האסלאמי וארגוני הטרור ברצועה להסלים את הפעילות בתקופה האחרונה באמצעות פעילים באיו"ש. כוונות החוליה בשטח לפנות לסיוע מגורמי טרור ברצועה הינה חלק ממגמה מתמשכת של גורמי טרור באיו״ש לנסות להשיג סיוע במימון, באמצעי לחימה, בהדרכה ובחסות, באמצעות פנייה לגורמי טרור מחוץ לשטח.

"סיכול זה מצטרף לסיכולים רבים בחודשים האחרונים של ניסיונות פעילי טרור באיו"ש לקדם פעילות צבאית דרך קשריהם עם גורמים ברצועה. מערכת הביטחון תמשיך לפעול בנחישות לסכל פעילות זו ומזהירה הן את החמאס והן את הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה מהשלכות מימוש פיגועים באיו״ש בהכוונת או מעורבות גורמי טרור מרצועת עזה".

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן