סגן נשיא ארה"ב ביקר בכותל המערבי

מייק פנס ערך ביקור פרטי במקום, ושוחח עם עם הרב שמואל רבינוביץ'. מוקדם יותר ביקר ביד ושם וחתם בספר האורחים. הערב הוא ימריא חזרה לוושינגטון

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/01/18 14:25 ז בשבט התשעח

סגן נשיא ארה"ב ביקר בכותל המערבי
מייק פנס בכותל המערבי, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

לקראת סיום ביקורו בישראל, סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס, ערך היום (ג') ביקור פרטי בכותל המערבי. לביקור, שאליו לא הצטרפו גורמים רשמיים מישראל, התלווה רב הכותל והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ'.

הרב רבינוביץ', העניק לפנס חנוכייה מאבן, ואמר לו: "רבותינו לימדו אותנו – מעט מן האור דוחה הרבה מן החושך. עבורנו, בני העם היהודי ואזרחי ישראל, קולה הצלול של ארצות הברית בעולם הוא קולו של ניצחון האור על החושך".

לאחר מכן קרא פנס את פרקי התהילים קכ"א וקכ"ב, טמן פתק בין אבני הכותל המערבי והתפלל תפילה קצרה.

מייק פנס בכותל המערבי

מייק פנס בכותל המערביצילום: הקרן למורשת הכותל המערבי

מוקדם יותר ביקר פנס באוהל היזכור ביד ושם וחתם בספר האורחים במקום. הבוקר נפגש פנס עם נשיא המדינה ראובן ריבלין. במהלך פגישתם דיבר פנס על הברית החזקה בין המדינות, ואמר: "זה מאוד משמעותי בשבילי להיות איתך כאן בירושלים, בירת מדינת ישראל. כמו שאמרתי אתמול, הנשיא טראמפ הנחה את הגורמים להעביר את השגרירות עד סוף השנה הבאה. שוב, אני מקווה שזה מראה על חוזק הברית בינינו".

הערב יסיים פנס את ביקורו בישראל ובמזרח התיכון, וימריא חזרה לוושינגטון. במהלך שהותו בארץ נפגש פנס גם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, וסעד עמו גם בארוחת ערב משותפת יחד עם בנות זוגן. כמו כן נשא פנס נאום במליאת הכנסת, והבטיח כי שגרירות ארה"ב תעבור לירושלים עד סוף שנת 2019.

מייק פנס בכותל המערבימייק פנס והרב רבינוביץ' בכותל המערביצילום: הקרן למורשת הכותל המערבי