סא"ל דוד שפירא וסא"ל נריה ישורון ימונו למח"טים

הרמטכ"ל אישר שורת מינויים חדשים שחלקם כבר עברו את אישורו של שר הביטחון אביגדור ליברמן ובהם ניתן למצוא את סא"ל דוד שפירא, המג"ד של אלאור אזריה וסא"ל נריה ישורון שהורה לירות 'מטח כבוד' ל'מרפאה' ממנה נורתה אש שהרגה את אחד מחייליו. ומה עם עופר וינטר?

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/11/17 12:32 כד בחשון התשעח

סא"ל דוד שפירא וסא"ל נריה ישורון ימונו למח"טים
נריה ישורון, צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל אישר שורת מינויים חדשים שחלקם כבר עברו את אישורו של שר הביטחון אביגדור ליברמן ובהם ניתן למצוא את ראש אגף המודיעין, אלוף הרצי הלוי, שישמש כמפקד פיקוד דרום. במקומו ימונה לראש אמ"ן אלוף תמיר היימן, עד כה מפקד הגיס הצפוני והמכללות הצבאיות.

בגזרת הסרוגים ניתן למנות את סא"ל דוד שפירא שחיסל יחד עם הרב יצחק דדון את המחבל בפיגוע בישיבת מרכז הרב. בתפקידו האחרון היה שפירא מפקד הגדוד של אלאור אזריה.  שפירא יקודם לדרגת אל"מ ויהיה מפקד חטיבת בנימין.

דוד שפירא

דוד שפיראצילום: flash 90

סרוג נוסף הוא סא"ל נריה ישורון שיקודם לדרגת אל"מ וימונה למפקד חטיבת  יפתח בעוצבת הבשן. ישורון התקדם למרות 'תחקיר' שהתפרסם לפיו הורה במהלך "צוק איתן" על ירי פגזים לעבר מבנה, תוך שתיאר את הירי ברשת הקשר כ"מטח כבוד והצדעה" לזכר קצין שנהרג יום קודם לכן מירי מאותו מבנה.

האירוע נחקר ע"י מצ"ח. בחקירה לא עלו ראיות, ברף הנדרש בפלילים, לכך שלא הייתה הצדקה מבצעית לעצם ביצוע הירי. בנוסף, לא עלה כי היו נפגעים מהירי. הפצ"ר מצא פסול בדברי סא"ל ישורון לפקודיו, מהם עלה מסר שירי של מטח כבוד או כאקט של נקמה הוא לגיטימי והוא ננזף בסופו של ההליך.

אל"מ אבינועם סטולוביץ', בוגר ישיבת מרכז הרב והר המור, שהיה בין המועמדים לפיקוד על חטיבת גולני לפני כחודשיים ימונה למפקד המרכז לאימונים באש במרכז לאימוני יבשה.

סא״ל אבינועם אמונה לשעבר מפקד גדוד 101 של הצנחנים יועלה לדרגת אל"מ וימונה למפקד חטיבת הגולן בעוצבת הבשן.

אל"ם רפאל וולפסון, בוגר ישיבת ההסדר במעלות, ימונה לסגן מפקד עוצבת געש.

תא"ל עופר וינטר שעל פי פרסומים בכלי תקשורת היה אמור להיות מקודם לתפקיד מזכירו הצבאי של בנימין נתניהו לא נמצא בסבב המינויים הנוכחי ועד עתה שמו לא עלה כמועמד רשמי לתפקיד.  לפני כחודש פרסם הפרשן הפוליטי של עתון הארץ, יוסי ורטר בטורו כי נתניהו מעוניין למנות את תא"ל עופר וינטר לתפקיד מזכירו הצבאי בניגוד להמלצות שהעביר אליו הרמטכ"ל.

עופר וינטר

עופר וינטרצילום: דובר צה"ל

על פי אותה פרשנות "הסבר אפשרי נעוץ בשיוכו המגזרי של וינטר. הקצין נחשב למאמי של המחנה הדתי לאומי. הוא גיבורם. הוא "ערכי", מה שאפי איתם היה פעם. נתניהו שחושב "בייס" ונושם "בייס" ושלוטש עיניים חמדניות למעוז התמיכה האלקטורלי של בנט בהתנחלויות, רואה בווינטר קלף מנצח במלחמה על הנרטיב. כשווינטר לצדו בסיורים בצבא, במפגשים עם טראמפ ופוטין ויתר גדולי עולם, ובצעידה השבועית לישיבות הממשלה, זו תמונת ניצחון מסוגה. המתנחלים ירוו נחת, ונתניהו מקווה לרוות מנדטים ותמיכה עממית לעת כתב אישום אפשרי".