נתניהו מזהיר: איראן רוצה לשלוח 80 אלף לוחמים שיעים לסוריה

עם סיום ביקורו באירופה אמר ראש הממשלה כי לסוגיה האיראנית תהיה "השלכה ישירה לגבי אירופה". נתניהו הוסיף כי "אין גורם שמגן על היבשת יותר מישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/12/17 15:22 כג בכסלו התשעח

נתניהו מזהיר: איראן רוצה לשלוח 80 אלף לוחמים שיעים לסוריה
רוה"מ בנימין נתניהו, צילום: פלאש 90 מארק ישראל סלם

ראש הממשלה בנימין נתניהו סיים היום (שני) את ביקורו באירופה והמריא חזרה לישראל. טרם המראתו ערך נתניהו תדרוך לכתבים, שבו הזהיר מפני התבססותה של איראן בסוריה. "אם איראן תממש את האיום, היא תעשה זאת על ידי 80 אלף לוחמים שיעים - מה שיוביל להתחדשות מלחמות הדת", אמר.

"הסוגיה האיראנית עלתה בהיקפים משמעותיים, הסברתי שתהיה לזה השלכה ישירה לגבי אירופה", הוסיף נתניהו, שנפגש היום עם שרת החוץ של האיחוד האירופי ושרי חוץ נוספים מהיבשת. "הניסיון להשתיל רבבות שיעים כחיל חלוץ, לא רק נגדנו, תוביל לתגובת נגד ולהתחדשות מלחמות הדת עם השלכות של זרימת אנשים לאירופה".

נתניהו הוסיף כי הפעילות של ישראל מול דאעש "הצילה חיים של אירופים רבים. הפעילות שלנו מונעת התפשטות של דעאש להקמת מדינות נוספות במזרח התיכון. אנחנו עושים את זה כדי להגן עלינו ובאותה עת גם על אירופה. אין גורם שמגן על אירופה יותר מישראל".

הבוקר נפגש נתניהו עם שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, והמשיך למפגש לא רשמי עם 28 שרי החוץ של האיחוד, שאותה יזם שר החוץ הליטאי. בפתח פגישתו עם מוגריני אמר נתניהו: "אני מאמין שכל או רוב מדינות האיחוד האירופי יכירו בירושלים כבירת ישראל". לדבריו, הכרתו של טראמפ בירושלים כבירת ישראל "אינה מונעת שלום, אלא מאפשרת שלום".

עוד אמר נתניהו: "טראמפ שם את העובדות על השולחן, והכרה במציאות היא מהות השלום. הגיע הזמן שגם הפלסטינים יכירו בכך שיש מדינה יהודית ושיש לה בירה - ושמה ירושלים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן