נתניהו: "מרוצה מנאומו החם של פנס"

ראש הממשלה בירך על "האמירות הברורות" של סגן נשיא ארה"ב במליאת הכנסת, שבכללן ההבטחה להעביר את השגרירות לירושלים עד סוף 2019. השרה שקד: "נאום היסטורי יחיד מסוגו". ח"כ פריג': ארה"ב איבדה את מקומה כמתווכת הוגנת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/01/18 16:59 ו בשבט התשעח

נתניהו: "מרוצה מנאומו החם של פנס"
מייק פנס ובנימין נתניהו במליאת הכנסת, צילום: גיל יוחנן

במערכת הפוליטית הביעו היום (ב') סיפוק מנאומו של סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס, במליאת הכנסת, שבו הבטיח בין היתר כי ארצו תעביר את שגרירותה לירושלים עד תום שנת 2019.

בהודעה שפרסמה לשכת ראש הממשלה נאמר: "ראש הממשלה בנימין נתניהו מביע סיפוק על נאומו החם של סגן הנשיא מייק פנס ועל האמירות הברורות שנאמרו בו: על העמידה האיתנה נגד הסכם הגרעין, שסגן הנשיא הגדירו כ'אסון'; על עמדת ממשל טראמפ על העברת השגרירות; על התמיכה הבלתי מסויגת בצורכי הביטחון של ישראל והמאמצים לשלום, ועל הנכונות לעבודה משותפת מול האתגרים במזרח התיכון".

שרת המשפטים איילת שקד אמרה: "נאום היסטורי יחיד מסוגו של פנס. סגן הנשיא, אני מודה לך על נאום ציוני לעילא, מוסרי ממדרגה ראשונה. ביטאת את האמת הפשוטה: ארץ ישראל שייכת לעם היהודי וירושלים היא בירת ישראל מזה 3,000 שנה ותישאר כזו לנצח. ממתינה יחד עם כל אזרחי ישראל להעברת השגרירות האמריקאית לבירת ישראל עד סוף 2019".

סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, הצטרפה למברכים, ואמרה: "סגן הנשיא פנס נגע בלבו של כל ישראלי וניתן היה לחוש בידידות ואהבת האמת שהוא רוכש לעם ישראל ולמדינת ישראל בנאומו שייזכר כהיסטורי. אני מברכת על הבשורה של העברת השגרירות עד סוף 2019 ומעריכה את שותפות הערכים העמוקה שבאה לידי ביטוי בכל מילה ומילה בנאומו של סגן הנשיא פנס שרואה בישראל נס ומקור השראה ומכיר בשורשים העמוקים של הקשר שלנו לארצנו".

ח"כ איילת נחמיאס ורבין מהמחנה הציוני, אמרה כי "סגן הנשיא פנס הוכיח היום שוב שהוא ידיד אמת של מדינת ישראל, וחבל שהיו מי מבין חברי הכנסת שבחרו לקבל את פניו בפרובוקציות מיותרות. לצד האהדה, חשוב היה להקשיב לדבריו של סגן הנשיא פנס שהייתה בהם נימת אזהרה וקריאה ברורה לממשלת ישראל ולפלסטינים להתקדם לקראת פתרון שתי המדינות.

"מגיע לנו להתבסם מהליטופים של פנס, אבל אסור להתעלם מקריאתו לחזור לשולחן המשא ומתן, וזו גם ההזדמנות של הפלסטינים להפסיק את משחק ה״'חרב ביתכ' המסוכן ולהיענות לקריאתו של פנס לנהל דיאלוג שיוביל להסכם".

מנגד, ח"כ עיסאווי פריג' ממרצ אמר כי "הכנסת דמתה היום לאולם הנשפים על הטיטאניק. כולם חוגגים, בשעה שקברניטי הספינה מנווטים אותה אל עבר קרחון. החוגגים היום בכנסת חגגו את מסיבת הסיום של התהליך המדיני, בטח ובטח של הרלוונטיות של ארצות הברית כמתווכת הוגנת. 

"פנס דרש מהפלסטינים להיכנס לדיאלוג, בשעה שהוא מנהל מונולוג בינו לבין תואמיו בימין הישראלי. מונולוג שעיקרו הנצחת הסכסוך והכיבוש, וביטול השאיפות הלאומיות הפלסטיניות.  

"הקריאה לשלום ולקידום פתרון שתי המדינות, הייתה בגדר מס שפתיים בלבד, שכל תכליתו להכשיר מדיניות חד צדדית שעושה הכל על מנת לסכל משא ומתן מדיני. פנס דיבר היום בשמה של ארצות הברית שאיבדה את הרלוונטיות שלה כגורם מתווך, וחבל".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן