נתניהו: "אנחנו מכים צבאית את איראן"

ראש הממשלה דיבר בוועידת 'גלובס' והתייחס לשלל נושאים, איראן, חיזבאללה, הפלסטינים ויוקר המחיה. על חקירותיו: "זה מעליב ולא נכון, ויוכח כלא נכון". על התקשורת: "יש לה אובססיה אליי"

חדשות כיפה יהונתן קליין 19/12/18 11:48 יא בטבת התשעט

נתניהו: "אנחנו מכים צבאית את איראן"
נתניהו בוועידת גלובס, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, דיבר הבוקר (ד') בוועידת 'גלובס' לעסקים בתל אביב, ועסק בנושאים רבים על סדר היום. בנושא יוקר המחיה ועליות המחירים האחרונות אמר: "מחיר החשמל עלה וירד מאז 2013. אני אומר לכם - המחיר לא יעלה 8%. גם אם יעלה, צריך להסתכל על מחירי העולם. והעלייה לא בגלל מתווה הגז".

בהתייחסו לנושאים הביטחוניים והאזוריים אמר ראש הממשלה, כי צה"ל הוא היחיד בעולם שנלחם באיראנים: "אנחנו מכים בסורים, צה"ל הוא הצבא היחיד שנלחם בצבא האיראני בעולם וכרגע יש לנו הצלחות גדולות. מה שאנחנו רוצים לעשות הוא להוריד את סוריה משם. עדיף לפגוש אותם עכשיו כשהם קטנים. צריך לעצור דברים רעים כשהם קטנים ולכן אנחנו מתמודדים איתם כרגע. אנחנו מכים צבאית את איראן בסוריה, וארה"ב מכה את איראן כלכלית. אנחנו פועלים כדי לכווץ את הגוף הזה, שהוא אחראי כמעט על כל הבעיות הכלכליות", אמר נתניהו על איראן. עוד בנושא איראן, נתניהו תקף את נשיא ארה"ב הקודם ואמר: "האיראנים קיבלו מאובמה הסכם אדיר. אחרי 10 שנים הם יוכלו להעשיר אורניום בכמות בלתי מוגבלת. הם גם קיבלו מיליארדי דולרים כדי לבנות אימפריה".

מבצע

מבצע 'מגן צפוני'. 'שוללים מחיזבאללה את נשק המנהרות'צילום: דובר צה"ל

עוד אמר ראש הממשלה כי הוא לא רוצה מדינה דו-לאומית; "שאפנו לשלום, רצינו להשיג שלום, אבל בנינו את המדינה. לא התנינו את פיתוח המדינה בשלום עם הערבים. אנחנו מחפשים שלום עם הפלסטינים, שלא יושבים באסלאם הרדיקלי, אך אנחנו לא מחכים. יש לנו נורמליזציה הולכת ומתרחבת עם העולם המוסלמי והערבי, למרות שאין הסכמים רשמיים, ואני חושב שחשוב להבין את זה. אנחנו פיתחנו תפיסה שאומרת שאם אנחנו לא יכולים להשיג שלום עם הפלסטינים, כדי למנוע מדינה בין לאומית שאני לא רוצה בה, אין לנו תקווה. אף אחד לא ירצה אותנו, לא נקבל לגיטימיות בעולם הערבי והמערבי".

שוללים מחיזבאללה את נשק המנהרות

נתניהו התייחס לפעילות צה"ל בגבול לבנון במבצע 'מגן צפוני' "אנחנו שוללים מחיזבאללה את נשק המנהרות ואת הנשק המדויק באמצעים שונים. אנחנו חושפים את ניסיונות הטרור שלהם ושל דאעש. חשפנו באירופה עכשיו מספר פיגועי טרור שאיראן רצתה לבצע. יש עוד 40 פיגועי טרור מרכזיים בכל היבשות. כל העולם צריך את זה, ולכן כל העולם בא אלינו".

ראש הממשלה הוסיף: "השילוב של הטכנולוגיה האזרחית והיכולת המודיעינית הצבאית מביאים לנו את המפה שהבאתי. מגיעים לכאן 300 מנהיגים בשנה. אין מספיק ימים. זרם נדיר, כי אנחנו עושים שלום עם הפלסטינים? כי אנחנו מעצמה כלכלית וצבאית".

מפעילים לחץ בריוני על שומרי הסף. זה דבר שאסור לעשות בדמוקרטיה

במענה לשאלה  של המראיינת, יו"ר דירקטוריון 'גלובס', אלונה בר-און, על חקירותיו ובמיוחד על פרשת הסיקור המוטה, לכאורה, שקיבל מאתר וואלה, בפרשה המכונה 'תיק 4000', אמר ראש הממשלה:  "שומרי הסף מעמדם להישמר, אבל מה שאסור לעשות בדמוקרטיה, וקורה, זה לנסות להפעיל לחצים ביריוניים על שומרי הסף. זה קורה במקרה שלי וזו סכנה לדמוקרטיה. אתה רוצה לתת לשומרי הסף שיחליטו. הם מתייחסים לעובדה ששולחים מפגינים לבית של היועמ"ש. זה דבר שאם זה מטה החלטה של שומרי סף זה בעיה. אני לא מוטרד אם ילכו על העובדות והראיות".

ספציפית לגבי פרשת בזק-וואלה אמר: "מה שאתם שומעים הרבה בכותרות על פרשת 4,000. מה זה פרשת 4,000? אני נתתי הטבות לאלוביץ' וקיבלתי סיקור אוהד. הבעיה היא שזה לא נכון וגם לא השני. לא קיבלתי סיקור אוהד. העין השביעית עשה מחקר ועבר על כתבות בוואלה לאורך השנים, שאלוביץ' שולט בו, והוא ראה המון כתבות שליליות עליי ללא שינוי. בדקו את זה גם אחרים, גם גלובס בין היתר, וכולם אומרים את אותו הדבר. זה אחיד, אין שום שיפור בכיסוי העוין שאני מקבל. פעם אחת זה נהיה מאוד רע וזה בערב הבחירות. לא קיבלתי סיקור אוהד".

צוללת של חיל הים. ארכיון

'זה מעליב וזה לא נכון'. צוללת של חיל הים. ארכיון. צילום: Tomer Neuberg/Flash 90

על פרשת הצוללות אמר נתניהו: "יש קמפיין תקשורתי להראות אותי עולה ויורד מהצוללת, כשיודעים שאין דבר שם. יש פרוטוקולים משם ועד קפריסין בחזרה. לכן, עוד לפני שזה התחיל, זה מת. את ההחלטות שאני מקבל למען ביטחון המדינה, מלחמה ושלום, אני חושב על החברים שלי, על אחי שנפל ועל החיילים והחיילות שלנו. אני אומר שצריך להפעיל את הכוח באופן שישיג את המטרה. את ההחלטות אני עושה גם כשיש לחצים כאלה ואחרים ואנשים יודעים את זה. להגיד שאני אעשה משהו כזה בתקשורת, בבזק, בצוללות? זה מעליב ולא נכון, ויוכח כלא נכון".

בתגובה לטענה כי הוא עצמו תוקף את התקשורת אמר נתניהו כי "אני סופג ביקורת וגם משפחתי, בצורה מאוד אכזרית. יש הטיה לא אבסולוטית, אבל מוגזמת מאוד. הדרך לטפל בזה היא לא להשתלט על כלי התקשורת, אלא ליצור תחרות וגיוון או לטפח מדיניות של איזון. אנחנו מוציאים תגובות ומצנזרים אותם. האם התקשורת מוטה לצד אחד? רוב מכריע של הציבור חושב ככה. אין לי אובססיה לתקשורת, אני חושב שיש לה אובססיה איתי".

הערבים נוהרים לקלפיות? זה לא נאמר

נתניהו נשאל גם על הפילוג ועל השיח האלים בחברה הישראלית: "אני חושב שאנחנו נוטים להפריז בחשש שלנו. יש ויכוחים, זה טבעי. הלכידות באה לידי ביטוי ברגעי מבחן והיא עוצמתית. בתקופת רצח רבין אמרתי שהוא לא בוגד, שאפשר להתווכח איתו, אבל שהוא לא בוגד. יריביי קוראים לי בוגד, לא צריך לקרוא לאף ראש ממשלה בוגד. ראשי ממשלה לא חפים מטעויות, גם אני לא".

"זוכרים את ה'נוהרים לקלפיות?' למען הדיוק, זה לא נאמר. נאמר שהם באים בהמוניהם, ומה שהיה צריך לומר זה שמצביעי מפלגות השמאל והמפלגות הערביות נעים בהמוניהם, וזה לא נאמר. זה לא מה שחונכתי עליו. 10% מהאזרחים הערביים הצביעו לי".