נפסלה הצעת ערוץ 20 להפעלת ערוץ הכנסת

הסיבה לפסילה: התוכנית העסקית של הערוץ אינה הולמת את פרק התוכן, דבר שמהווה תנאי מהותי בכללי המכרזים

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/12/17 16:32 יט בכסלו התשעח

נפסלה הצעת ערוץ 20 להפעלת ערוץ הכנסת
לוגו ערוץ 20, צילום: לוגו ערוץ 20

המועצה לשידורי כבלים ולוויין החליטה היום (ה') על פסילת הצעתה של ערוץ 20 שזכתה במכרז לשידור ערוץ הכנסת, ותעבור לבדוק את הצעת קבוצת RGE, מבעלי ערוץ 10, שזכתה במקום השני.

החלטת המועצה הגיעה לאחר הודעתה של הפרקליטות ביום שלישי כי אינה מתכוונת להגן בבג"ץ על החלטותיה הקודמות של המועצה, לפיהן ערוץ 20 יפעיל את ערוץ הכנסת. הסיבה לכך היא מכיוון שהתוכנית העסקית של ערוץ 20 אינה הולמת את פרק התוכן, דבר שמהווה תנאי מהותי שיורד לשורשו של עניין בכללי המכרזים ולכן כל הצעה שאינה עומדת בכללים צריכה להיפסל.

"בשלב זה, ועל אף שהמועצה עודנה סבורה כי ההצעה הזוכה הציעה את התוכן הטוב ביותר, לאור חוות הדעת המשפטית אין מנוס אלא להכריז על פסילתה של ההצעה הזוכה", נכתב בהודעה שמסרה מועצת הכבלים והלוויין.

מחברת החדשות נמסר בתגובה: "מדובר בניצחון משפטי חסר תקדים, הודות לעמידה העיקשת של חברת החדשות, על עקרונות של קיום מכרז הוגן, שוויוני ושקוף.

"רק הודות לעתירת חברת החדשות לבג"ץ נחשפו פגמים וכשלים חמורים שנפלו בעבודת ועדת המכרזים של מועצת הכבלים והלווין בראשות יפעת בן חי שגב.

"כפי שהודיעה חברת החדשות לבית המשפט, ההתנהלות של ועדת המכרזים ביחס להצעת ערוץ 20 ולפגמים החמורים שנפלו בה מוכיחה כי בדיקת כלל ההצעות שהוגשו במסגרת המכרז על- ידי ועדת המכרזים לא נעשתה כראוי ולכן אין לתת אמון בהליך המכרז כולו.

"העובדה שהיועץ המשפטי לממשלה לא היה מוכן להגן בבג"ץ על החלטת המועצה בהליך המכרזי מעידה כאלף עדים על כישלון מקצועי מהדהד של ועדת המכרזים. בנסיבות אלה, התוצאה המתחייבת היא ביטול ההליך המכרזי, כפי שהתבקש בין היתר בעתירת חברת החדשות שהוגשה על ידי עורכי הדין הד"ר ישגב נקדימון ודקלה בירן".

 מקבוצת RGE נמסר: "RGE מברכת על החלטת המועצה לשידורי כבלים ולוויין לפסול את הצעת ערוץ 20 במכרז על ערוץ הכנסת. הקבוצה משוכנעת, כפי שהיתה לכל אורך ההליך, שבסופו של יום היא זו שתפעיל את ערוץ הכנסת החדש, היות שהצעתה היתה מלכתחילה האיכותית והנכונה ביותר, הן תוכנית והן עסקית. RGE קוראת למועצה לסיים את ההליך במהרה ולאפשר לערוץ החדש לצאת לדרך בהקדם".