נערכים למעבר השגרירות: ברקת נפגש עם בכירים מגואטמלה

ראש עיריית ירושלים נועד עם שגרירת גואטמלה בישראל ומנכ"לית משרד החוץ של המדינה לקראת מעברם לבירה בעוד כחודש, "קורא למדינות נוספות להעביר את שגרירותיהם לירושלים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 11/04/18 13:47 כו בניסן התשעח

נערכים למעבר השגרירות: ברקת נפגש עם בכירים מגואטמלה
ברקת השגרירה ומנכ"לית משרד החוץ של גואטמלה, צילום: דוברות עיריית ירושלים

העברת שגרירות גוטמלה לירושלים עוברת הילוך: ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, נפגש היום (רביעי) עם שגרירת גואטמלה בישראל ודן עמה בתהליך שאמור להסתיים בחודש הבא.

בחודש דצמבר האחרון הודיע נשיא המדינה ממרכז אמריקה, ג'ימי מוראלס, כי מדינתו תלך בעקבות ארה"ב ותעביר את השגרירות שלה בישראל מתל אביב לירושלים. בהמשך נקבע המועד ל-16 במאי הקרוב.

ברקת נפגש עם שגרירת גוואטמלה בישראל, שרה סוליס קסטנדה, ועם מנכ"לית משרד החוץ של המדינה, מריה לוסיה רמירז, כדי לדון בפעולות להעברת השגרירות כפי שנקבע יומיים לאחר העברת שגרירות ארה"ב לבירה ושלושה ימים לאחר יום ירושלים. 

ברקת אמר בתום הפגישה כי הוא "מברך את נשיא גואטמלה ג'ימי מוראלס ואת ממשלתו על ההחלטה האמיצה להעביר את השגרירות לירושלים וקורא למדינות נוספות ללכת בעקבותיו ובעקבות ארה"ב ולהעביר את שגרירותיהם לירושלים. הבטחתי לשגרירה ולמנכ"לית משרד החוץ של גואטמלה שעיריית ירושלים תסייע ככל האפשר על מנת לאפשר העברה מהירה וחלקה של השגרירות לבירת ישראל".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן