נסראללה: "המלחמה הבאה תהיה גורלית"

מזכ"ל חיזבאללה התייחס להתפטרותו הדרמטית של ראש הממשלה הלבנוני, שטען כי ארגונו ואיראן מתערבים בענייניה הפנימיים של לבנון. נתניהו: "קריאת השכמה לקהילה הבינלאומית". טהרן: "שקרים ציוניים ואמריקניים נגד איראן"

חדשות כיפה משה ויסטוך 05/11/17 17:15 טז בחשון התשעח

נסראללה: "המלחמה הבאה תהיה גורלית"
יפנים את המסר מבנט? נסראללה, צילום: Ferran Queved/flash90

ראש ממשלת לבנון, סעד חרירי, התפטר בסוף השבוע כשהוא נמצא בסעודיה בטענה שניסו להתנקש בחייו. מזכ"ל חיזבאללה והממשל באיראן התייחסו לכך היום (א') ובדבריהם עירבו גם את ישראל

בכלי התקשורת הערבית צוטט חסן נסראללה כאומר: "מה שקרה הוא טירוף סעודי ואנו נראה מה יקרה בימים הקרובים". לדבריו, הוא "לא חוזה מלחמה קרובה, אבל המלחמה הבאה תהיה גורלית ומכריעה".

ראש הממשלה נתניהו, המבקר בלונדון, אמר על התפטרותו של חרירי כי היא "קריאת השכמה לקהילה הבינלאומית לנקוט פעולה נגד התוקפנות האיראנית, שמנסה להפוך את סוריה ללבנון שתיים. תוקפנות זו מסכנת לא רק את ישראל, אלא את המזה"ת כולו".

נתניהו בנאומו בועידה

"קריאת השכמה". נתניהוצילום: אבישג שאר-ישוב

בסוף השבוע הודיע ראש ממשלת לבנון על התפטרותו. בהודעתו אמר שהסיבה היא "המעורבות האיראנית במדינה והניסיונות של חיזבאללה לקבוע עובדות בשטח, החלטתי להתפטר. איראן המשיכה בניסיונותיה להתערב בענייניה הפנימיים של לבנון ואין מקום שבו התערבותה של איראן אינה מובילה לפלגנות, להרס ולחורבן. לאיראן שנאה יוקדת נגד העולם הערבי, אך הרוע שהיא מפיצה יחזור אליה כבומרנג. חיזבאללה לא יכול להמשיך לאחוז בנשק"

בטהרן תקפו את דבריו של חרירי ואמרו כי "דבריו של ראש ממשלת לבנון היוצא הם חזרה על שקרים ציוניים ואמריקניים נגד איראן". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן