נמנעה שביתת משגיחי הכשרות בפתח תקווה

ועד משגיחי הכשרות איים בשביתה על רקע ויכוח בנושא תנאי העסקתם של המשגיחים בעיר. בעקבות הסכמתו של הרב הראשי להיפגש עם ראשי הועד, לעת עתה היא נמנעה

חדשות כיפה משה ויסטוך 02/07/17 19:58 ח בתמוז התשעז

נמנעה שביתת משגיחי הכשרות בפתח תקווה
כשרות, צילום: yaakov Naumi/Flash90

שביתת משגיחי הכשרות בפתח תקווה שתוכננה למחר (שני), בוטלה הערב לאחר שהרב הראשי של העיר ויו"ר ועד המשגיחים הארצי קבעו פגישה בנושא תנאי העסקתם של האמונים על הכשרות בבתי העסק שבעיר המושבות.

במכתב ששלח יו"ר החטיבה הדתית בהסתדרות, עו"ד רפאל מלאכי לסמנכ"ל המועצה הדתית פתח תקווה הוא כתב כ" לאור בקשתם של ועד המשגיחים וההסתדרות להידבר עם ראשי המועצה הדתית והרב הראשי לפתח תקווה הגאון הרב מיכה הלוי הממונה על הכשרות בעיר פתח תקווה, במטרה להגיע להבנות לתועלת המשגיחים. הודיעה ההסתדרות על ביטול השביתה שתוכננה למחר (ב') במערך הכשרות בעיר".

הסכסוך בין המועצה הדתית למשגיחים נולד בעקבות מחלוקות על תנאי ההעסקה לאור מכרז מיוחד שנערך בנושא הכשרות בעיר, בו זכתה חברת כ.פ.ל בניהול הכשרות בעיר. ועד המשגיחים הודיע על השבתת מערך הכשרות שתוכננה למחר, אך במועצה הדתית לא השלימו עם האיום.

במכתב ששיגר אמש הממונה על המועצה הדתית בעיר פלטיאל איזנטל, לבעלי העסקים המושגחים, הוא הבהיר כי איומי השביתה של ההסתדרות לא יפגעו בשירות אכיפת הכשרות. למרות הודעת ההסתדרות הוא טען כי "המועצה הדתית מודיעה בזאת לכל בעלי העסקים כי אין ולא תהיה בהשבתה זו כדי לפגוע במערך הכשרות בעיר".

בהמשך הוא ציין כי"המועצה הדתית הכריזה על זוכה במכרז לאחר שבית המשפט המחוזי הורה על כך במסגרת הליך משטפטי שבו נכחו נציגי המשגיחים ואף הביעו את דעתם בדיון בפני בית המשפט. בית המשפט דחה את הטענות והורה על המשך קיום המכרז."

לסיום הוא כתב כי "לטעמה של המועצה הדתית, ראוי כי תחת השבתה ופגיעה במערך הכשרות יבוררו העובדות על ידי המשגיחים תוך הדברות ולא איומים מיותרים ופוגעים בתושבי פתח תקווה".