ניסיונות הבלימה של "הליכודניקים החדשים"

כדי להזים את השמועות כאילו הוא נתמך על ידי הקבוצה השנויה במחלוקת, שמואשמת בניסיון החדרת ערכי שמאל למפלגה, מנסה ח"כ יואב קיש לקדם הצעת חוק שתחשיב את מצביעי הפריימריז המפלגתיים כאילו הם הצביעו למפלגה גם בבחירות. "כך נמנע את החטא המוסרי של התפקדות למפלגה כסוס טרויאני""

חדשות כיפה משה ויסטוך 21/08/17 07:43 כט באב התשעז

ניסיונות הבלימה של "הליכודניקים החדשים"
חוטובלי ונתניהו בישיבת סיעת הליכוד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מנסים לעצור את "הליכודניקים החדשים". בניסיון להתנער מהשמועות לפיהן הוא נתמך על ידי ההתארגנות הפנים מפלגתית שמעוררת סערה, מנסה ח"כ יואב קיש מהליכוד לקדם הצעת חוק שתנטרל את פעילות הקבוצה.

לפי ההצעה, כל מתפקד שהצביע בפריימריז המפלגתיים עד 4 חודשים לפני הבחירות ייספר על ידי המדינה כאילו בחר במפלגה ויישמט מפנקס הבוחרים כמי שכביכול כבר מימש את זכות בחירתו.

הרקע להצעת החוק טמון בשמועות לפיהן ח"כ קיש נכנס לכנסת האחרונה על סמך התמיכה שקיבל מ"הליכודניקים החדשים" בבחירות המקדימות הקודמות.

ההתנגדות הגדולה לקבוצה מתוך המפלגה, קמה לאחרונה בעקבות קריאות חברי הקבוצה שלא לקחת חלק באירוע התמיכה בשראש הממשלה שהתקיים לפני כשבועיים. לטענת מתנגדי הקבוצה, שמנסים לחסום את חבריה מלהתפקד לליכוד, פעילותה מבטא ניסיונות של אנשי שמאל להשתלט ולהשפיע מבפנים על רשימת וערכי המפלגה, זאת מבלי שבם מתכוונים להצביע לה בבחירות.

כוחם של הליכודניקים החדשים מוערך בכ-2,000 מתפקדים, למרות שלטענת אנשי הקבוצה הם מונים כבר 12,000. חברי הקבוצה אומרים כי מטרתם לממש את חוקת הליכוד וערכיה כפי שהם כתובים, אך במפלגת השילטון מזהירים כי מדובר באנשים בעלי השקפת עולם שמאלנית שמעוניינים לפגוע בליכוד.

הצעת החוק צפויה להיתקל בבעיה משפטית, שכן היא עלולה לפגוע בחשאיות הבחירות לכנסת. עם זאת, ח"כ קיש ניסה לתת מענה לבעיה בכך שהוא מבקש לחייב את ועדת הבחירות לשמור על חשאיות שמותם של האנשים.

בנוסף לכך, הוא ציין כי בפניה ליועץ המשפטי של הכנסת נאמר לו כי כדי שההצעה תעמוד במבחן בג"ץ, עליה לקבל רוב של לפחות 61 חברי כנסת. "למפלגה דמוקרטית יש זכות להגן על עצמה מפני פגיעה מבפנים", אמר אמש (ראשון) קיש והוסיף כי "הזכות להשפיע על רשימת מועמדים תהיה רק למצביעי אותה המפלגה. כך נמנע את החטא המוסרי של התפקדות למפלגה כסוס טרויאני".