נהרס בי"ס פלסטיני לא חוקי שנבנה באתר ארכיאולוגי

המבנה שהתגלה בדרום הר חברון הוקם במימון האיחוד האירופי, ובניגוד לפסיקת בג"ץ. בעקבות פניית "רגבים" הוא נהרס ע"י המנהל האזרחי. "מברכים על האכיפה שבוצעה בנחישות ובמהירות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/04/18 11:24 כה בניסן התשעח

נהרס בי"ס פלסטיני לא חוקי שנבנה באתר ארכיאולוגי
בית הספר הבלתי חוקי , צילום: דוברות הר חברון

צוותים של המנהל האזרחי הגיעו אתמול בערב (ב') לאתר הארכיאולוגי חירבת זנוטא שבדרום הר חברון, כדי להרוס מבנה בלתי חוקי המשמש כבית ספר, שהוקם בשבועות האחרונים בסיוע ומימון האיחוד האירופי. 

לפני כחצי שנה מחק בג"ץ הליך משפטי שהתנהל למעלה מעשור בפרשת המאחז הבלתי חוקי. השופטים קבעו כי צווי ההריסה שהוצאו כנגד בתי המאחז לא ימומשו בשלב זה, זאת בכפוף לכך שלא תתקיים בנייה נוספת במתחם. 

לאחר איתור הבנייה החדשה על ידי פקח הקרקעות של מועצת הר חברון לפני כשלושה שבועות, פנתה תנועת "רגבים" למנהל האזרחי בדרישה לפעול בדחיפות כנגד העבריינים שהפרו באופן בוטה את פסיקת בג"ץ. דרישת התנועה התקבלה, ואמש הגיעו צוותים של המנהל האזרחי למקום כדי להרוס את המבנה. 

"אנו מברכים על האכיפה שביצע המנהל האזרחי בנחישות ובמהירות, תוך הצבת גבול ברור לעבריינים", אמר ישי חמו, רכז הפעילות של "רגבים" ביהודה ושומרון. "יש לקוות כי גם משרד החוץ מעביר מסר נחוש למדינות האירופיות השותפות בהפרת החוק שיבהיר להם כי יש גבול לחגיגות".

מבנה בית הספר הבלתי חוקי

מבנה בית הספר הבלתי חוקיצילום: דוברות הר חברון