"נהיגה פרועה של ערביי האזור בכל המרחב"

בעקבות התאונה הקטלנית בשומרון התלונן ראש המועצה האזורית, יוסי דגן, על היעדר אכיפה מספיקה באזור, ועל מצב תשתיות גרוע בכבישים. "אין כמעט שוטרי תנועה, בכביש בו אירעה התאונה אין תאורה", אמר

חדשות כיפה דויד ליבנה 24/01/18 13:15 ח בשבט התשעח

"נהיגה פרועה של ערביי האזור בכל המרחב"
אחד מכלי הרכב שנפגעו, צילום: מועצה אזורית שומרון

"אין כמעט שוטרי תנועה ואין דגש מספיק על האכיפה", כך קבל היום (ד') ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, בעקבות תאונת הדרכים הקטלנית שבה נהרגו שני ילדי משפחת ליפניק. "לצערי גם אנחנו וגם מרחב שומרון פועלים כבר זמן רב בכדי לקבל תוספת של שוטרי תנועה ולהגביר את האכיפה בכבישים, והבקשות הרבות שלנו פשוט לא נענו", טען.

דגן התלונן על הנהיגה הבלתי זהירה לטענתו מצד נהגים פלסטינים, ואמר: "לצערי אנחנו רואים נהיגה פרועה של ערביי האזור בכל המרחב. באותו כביש בדיוק נהרגה לפני פחות משנה תושבת עינב, היישוב הסמוך, גם במקרה הזה בשל נהיגה פרועה של ערבי תושב המקום.

"ישנה תת אכיפה בכל יו"ש וזאת מכיוון שיש מי שלא רואה לנכון לספק כאן כוח אדם לנושא כפי שמספקים באזורים אחרים בארץ. אין כמעט שוטרי תנועה ואין דגש מספיק על האכיפה ועל הנסיעה הפרועה של הנהגים הערבים המקומיים. אין דגש על חינוך לתרבות נהיגה, דבר שהיה יכול להציל הלילה הן את חיי הערבים והן את חיי היהודים בתאונה הנוראית הזו.

"הכביש בו אירעה התאונה הוא כביש שאין בו תאורה, עם פיתולים וסיבובים, ואין בו מספיק תשתיות. אני קורא לשר התחבורה ולשר לביטחון פנים, ששניהם אנשים טובים שאכפת להם - להוביל את הנושא ולכנס ישיבה דחופה יחד איתנו ולהוביל תוכנית חירום לשיפור התשתיות והאכיפה בכל יו"ש. אסור שנראה עוד מקרים מזעזעים כאלה, בוודאי אם יש מה לעשות בעניין".