נגיף החצבת בניו-יורק: 21 בני ישיבה נדבקו מתלמיד ששב מישראל לא מחוסן

תלמיד ישיבה, ששב מישראל לישיבתו בניו-יורק, הדביק 21 תלמידים בנגיף החצבת. הישיבה לא הקשיבה לצו העירוני הדורש לחסן את התלמידים

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/03/19 10:23 כו באדר א'

נגיף החצבת בניו-יורק: 21 בני ישיבה נדבקו מתלמיד ששב מישראל לא מחוסן
למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: קובי גדעון, לעמ

21 תלמידי ישיבה מניו-יורק נדבקו בחצבת לאחר שתלמיד הישיבה שב מישראל חזר ללימודים על אך שלא היה מחוסן. ה"ניו יורק פוסט" מדווח כי הישיבה לא שעתה לצו העירייה ולא דרשה לחסן את התלמידים.

לא רק בניו-יורק, החצבת ממשיכה להתפרץ במדינות נוספות בארצות הברית. בחודשיים האחרונים זוהו לפחות 159 מקרי הדבקה, כך על פי נתוני המרכז האמריקני לבקרת מחלות. 

בישראל, מאז פרוץ המחלה, אובחנו עד כה לפחות 3,505 בני אדם שנדבקו בנגיף. הרוב המכריע של ההדבקות – 1,326, נרשם בירושלים. הדבקות נרחבות נוספות דווחו בישובים בית שמש, בני ברק, צפת, מודיעין עילית וביתר עילית

חצבת היא מחלה זיהומית חמורה המתבטאת בשיעול, נזלת, חום גבוה, פריחה אופיינית למחלה, נגעים בחלל הפה ודלקת בלחמית העין. לאחר תקופת דגירה, שאורכת שמונה עד 12 ימים מרגע ההדבקה ובמהלכה מתפשט הנגיף בגוף, מתחיל השלב הראשון (פרודרום), הגורם לעליית חום, דלקת עיניים, רתיעה מאור (פוטופוביה), נזלת ושיעול.

ילדים מתחת לגיל 5 או מבוגרים מעל גיל 20 עלולים להימצא בסכנת חיים ממשית אם נדבקו וחלו. הסיבה העיקרית למוות מהמחלה היא דלקת ריאות, שנובעת מחיידקים שתוקפים את הריאות וגורמים לזיהום משני. חיידקים שכיחים כאלה הם סטרפטוקוקוס פנאומוניה, המופילוס אינפלואנזה וסטאפילוקוקוס אאוראוס - כולם גורמים לדלקת ריאות חמורה ומסכנת חיים.

ההגנה מחיסון חצבת לאחר קבלת שתי המנות הנדרשות, נמשכת במעל 97% מהמחוסנים - למשך עשרות שנים.