"מתקשה להבין מה עוצר את הממשלה"

בחוות גלעד הביעו אכזבה מכך שנושא הסדרת המאחז לא יעלה לאישור בישיבת הממשלה ואף לא יעלה לדיון. יוסי דגן: "לא רואה אופציה שממשלה לאומית לא תאשר את החווה. רוב המוחלט של השרים בעד הסדרה". איתי זר: "התחושות לאור גרירת הרגליים קשות מאוד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/01/18 20:38 יא בשבט התשעח

"מתקשה להבין מה עוצר את הממשלה"
חוות גלעד, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

אכזבה בחוות גלעד, לאחר שנודע כי נושא הסדרת המאחז לא יעלה מחר (א') לאישור בישיבת הממשלה, ואף לא יעלה לדיון, זאת למרות הבטחותיהם של שרים בממשלה, בהם השר ליברמן, השר בנט, השרה שקד, השרה רגב, השר לוין, השר כץ, השר ארדן, השר אלקין, השר אריאל וסגני השרים חוטובלי ובן דהן. 

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, הביע את אכזבתו ואמר: "אני לא רואה אופציה שממשלה לאומית לא תאשר את חוות גלעד. אני מתקשה להבין מה עוצר את הממשלה הזו מלהעלות את הנושא על סדר היום, לאחר שברור שהרוב המוחלט של השרים בעד הסדרה. אני מצפה מראש הממשלה להעלות את נושא הסדרת חוות גלעד לאישור כבר בישיבת הממשלה הבאה. מצופה מממשלה לאומית להתנהג ככזו". 

איתי זר, מי שהקים את חוות גלעד לפני 15 שנה לזכרו של אחיו גלעד, שנרצח גם הוא בפיגוע ירי סמוך למקום בו נרצח הרב רזיאל שבח, אמר: "זה פשוט לא יאומן. היו כאן כמעט כל שרי הממשלה. הבטיחו שיפעלו לטובת העניין. יש הצעת מחליטים של שר הביטחון על השולחן. התחושות בחווה כרגע לאור גרירת הרגליים קשות מאוד.

"אני קורא לראש הממשלה לאשר מיידית את חוות גלעד. קול דמי אחיך זועקים אליך מן האדמה. צריכה להיות תשובה לרצח הזה. צריכה להיות תשובה לטרור ולכאב. זו התשובה שאנחנו מבקשים".

המועצה האזורית שומרון  פתחה בסוף השבוע בקמפיין מאבק לאישור חוות גלעד. בין השאר מוזכרים בקמפיין שורת שרים וכן יו"ר הכנסת אדלשטיין, שהבטיחו לאלמנה יעל במהלך השבעה לקיים את צוואתו של הרב רזיאל ולפעול בנחישות לאישור חוות גלעד כתשובה לטרור.