מתקפה על הרבצ"ר: "יש רדיפת נשים וחילוניים בצה"ל"

ח"כ מרב מיכאלי לא אהבה את המחמאות שהרעיף הרב קרים על הלוחמות, "מוסר כפול". זהבה גלאון: "מיזוגן ולהט"בופוב". שדולת הנשים: "פנינו לרמטכ"ל בדחיפות על מנת שיעביר מיידית את  הרבצ"ר מתפקידו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 25/02/18 15:22 י באדר התשעח

מתקפה על הרבצ"ר: "יש רדיפת נשים וחילוניים בצה"ל"
תוקפת את הרב קרים. ח"כ מיכאלי, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

הרב הצבאי הראש, תא"ל הרב אייל קרים, הותקף היום (ראשון) על הדברים שאמר בשיחה עם תלמידי המכינה בבית שאן. במוקד הביקורת הייתה ההערכה, שלדעת מתנגדיו הייתה צינית, שהביע כלפי לוחמות הגדודים המעורבים

"הכי אהבתי את הזלזול. 'ישנן בנות שבמקום לשתות קפה בדיזנגוף אחר הצהריים מבצעות מטלות ביטחון שוטף בגבולות. הן מוכנות למסור את הנפש יום ולילה בגבול שממנו לא חדר מחבל ב-2000 השנים האחרונות", כתבה ח"כ מרב מיכאלי בדף הפייסבוק שלה

לדבריה, "גם את המוסר הכפול אהבתי. קרים אמר לצעירים שאינם צריכים להיות מוטרדים מסוגית גיוס הנשים, כיוון שמי שמתגייס לשירות קרבי ישרת לכל היותר ליד פקידה פלוגתית. כלומר, אין בעיה לשרת ליד נשים, כל זמן שהן בתפקיד שמספק לך שירותים, לא לוחמות או מקצועיות, חלילה".

עוד כתבה חברת המחנה הציוני כי הרב קרים צודק שאין רדיפת קצינים דתיים, "יש רדיפה של נשים ושל חילוניים. אם הרמטכ"ל חושב שזה צבא השם ונתניהו סבור שזאת מדינת הלכה אז הרב הצבאי אייל קרים הוא ממש אחלה וצריך לבטל את חובת השירות לנשים לאלתר. אם אנחנו עדיין מדינה דמוקרטית וצבא הגנה לישראל, אייל קרים צריך להיות מפוטר מהצבא ולא לקבל יותר שקל אחד מהמדינה. באף תפקיד".

https://www.facebook.com/zehavagalon/photos/a.115819311841766.24622.115028251920872/1737300956360252/?type=3&theater

יו"ר מרצ, זהבה גלאון, ציטטה גם היא את הדברים על הקפה בדיזנגוף וההגנה על הגבול שלא נפרץ 2000 שנה וציינה כי "קרים מרשה לעצמו לבוז ללוחמות מג"ב, לנשים על הגבול עם עזה, לנשים ביחידות מבצעיות אך ורק כי הוא יודע שלא יקרה לו כלום. הוא ראה שבצה"ל מוכנים לקבל בשתיקה את ההזיות השוביניסטיות של הרבנים ממכינת עלי, והבין שגם לו מותר".

לדבריה, כשהוגשה נגדו עתירה לפני שהתמנה לתפקידו הוא נשמע אחרת לגמרי, "אבל הזמנים השתנו, וקרים מרגיש שיש לו גיבוי. יש מאחוריו מפלגות שלא רק מגוננות על כל רב מיזוגן ולהט"בופוב בשטח, הן גם טורחות להעביר לו תקציבים; יש מאחוריו רבנים אחרים; והכי חשוב: יש מאחוריו צבא שרואה את כל זה ומעמיד פנים שזה לא קרה.

"זה קרה, וצה"ל צריך להחליט איפה הוא עומד ועם מי. כי אי אפשר גם לשלוח חיילות לפעילות מבצעית וגם לחפות על האיש שיורק עליהן. זה חייב להיפסק".

ב"שדולת הנשים בישראל" קבלו על כך שהרבצ"ר בחר "לציין את שמו של אופק בוכריס, עבריין מין מורשע, כדוגמא חיובית ("אחד שעשה את התפקידים הכי משמעותיים, אדם ירא שמיים"), וכן בחר להקטין ולזלזל בתפקידים שונים של נשים בצה"ל ובפרט בתפקידי ההגנה על הגבולות".

לטענתן, "זהו אותו הרב קרים שבג"ץ הוציא צו ביניים נגד מינויו לרב הראשי בצה"ל בשל התבטאויות פוגעניות שלו נגד נשים והקהילה הגאה, שלאחריה 'התנצל'. הפעם, המתקפה היא מתוך צה"ל, כלפי החיילות שמשרתות בו. מי שמתבטא כך, מקומו לא בצה"ל, ולא בשום מוסד מדינתי אחר. אנחנו פנינו לרמטכ"ל בדחיפות על מנת שיעביר מיידית את  הרבצ"ר מתפקידו, ונמשיך לעמוד על המשמר בנוגע לרווחתן וביטחונן של נשים בכל מרחב".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן