משרד השיכון מתכנן הקמת ישוב חדש בבקעת הירדן. במנהל האזרחי לא מכירים

כמאה יחידות דיור ייבנו במאחז "ברוש" בבקעת הירדן, שם פועל כעת כפר נוער. כנגד כפר הנוער עומדים צווי הריסה ובמנהל האזרחי טוענים שהם לא מכיר את התוכניות

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/08/17 10:25 כה באב התשעז

משרד השיכון מתכנן הקמת ישוב חדש בבקעת הירדן. במנהל האזרחי לא מכירים
יישוב בדואי מול יהודי בנגב, צילום: פלאש 90. יניב נדב

משרד השיכון מתכנן בנייה של כמאה יחידות דיור בצפון בקעת הירדן, כך פורסם הבוקר (ה') בגלי צה"ל. הדירות ייבנו במאחז ברוש, שם קיים כיום כפר נוער בו לומדים כ-50 תלמידים וחמישה קראוונים לאנשי סגל, נגד כולם עומדים צווי הריסה.

כדי להימנע מהתליך המתיש של הקמת יישוב חדש הקימו בברוש את הדירות סביב כפר הנוער במטרה לקדם את האינטרסים החינוכיים וההתיישבותיים. לפי הפרסום, בתנועת הקיבוץ הדתי שמובילה את הפרויקט מספרים כי היישוב עתיד להיות עצמאי. בעבר שימש ברוש ככפר נופש, בהמשך ככפר אמנים ובשנה שעברה הפך למוסד לנוער מהציונות הדתית. לדברי שר השיכון יואב גלנט מיקומו של ברוש הוא אסטרטגי וביטחוני חשוב.

המנהל האזרחי מסר לגל"צ: "'ברוש הבקעה' אינו נמנה על רשימת היישובים ביהודה ושומרון. במקום לא קיימת תוכנית בניין עיר בתוקף ונגד המבנים הבלתי חוקיים נמסרו צווים בשנת 2006. המבנים המדוברים הוקמו על אדמות מדינה ללא קבלת אישור הרשויות המוסמכות ולא מוכרת לנו תכנית לקידום יחידות דיור במקום".

משרד השיכון נמסר: "המשרד מקדם תכנית בניין עיר בנקודה ברוש. היישוב מתוכנן לכמאה יחידות דיור ויכלול גם מוסד חינוכי. המשרד נמצא בקשר רציף מול לשכת התכנון ביהודה ושומרון, ועם המועצה לקראת קידום האישורים הנדרשים".