משרד המשפטים: בוחנים האם הרב יוסף אמר דברי הסתה וגזענות

ביחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות בוחנים האם דברים שאמר הרב הראשי על כהי עור היו בניגוד לחוק והאם ניתן לנקוט נגדו צעדים "במישור המנהלי, המשמעתי ואף הפלילי"

חדשות כיפה משה ויסטוך 29/03/18 12:40 יג בניסן התשעח

משרד המשפטים: בוחנים האם הרב יוסף אמר דברי הסתה וגזענות
הרב יוסף, צילום: צילום מסך

ראש היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות, עו"ד אווקה (קובי) זנה, הודיע היום (חמישי) כי הוא בוחן את האפשרויות למצות עם הרב הראשי, הרב יצחק יוסף, את הדין על רקע אמירות שהשמיע נגד בעלי צבע עור כהה.

באחד משיעוריו האחרונים השווה הרב הראשי בין שחומי עור לקופים ולדברי עו"ד זנה, "התבטאויות אלו, ככל שהדברים אכן נאמרו, הן חמורות ביותר ויש בהן כדי להצדיק צעדים שונים נגד הרב במישור המנהלי, המשמעתי ואף הפלילי- ככל שיתברר כי בדברים יש משום הסתה לגזענות".

היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות פנתה לשם כך לגורמים מוסמכים רלוונטיים בבקשה לבדוק ולברר התבטאויות אלה, כדי שהדברים ייבחנו לעומק ויינקטו צעדים מתאימים.

בהודעת משרד המשפטים נכתב כי "ממשלת ישראל החליטה למגר את הגזענות הממסדית ולשם כך הורתה על הקמת יחידה ממשלתית לתיאום המאבק בגזענות, שתפעל למגר את הגזענות הממסדית בשם ממשלת ישראל, בשיתוף פעולה עם כלל הגורמים הממשלתיים האמונים, על מיגור הגזענות הממסדית באשר היא".

עוד נמסרכי "היחידה תמשיך לעקוב אחר הדברים ותנקוט בכל הצעדים הדרושים למניעת הישנות התבטאויות גזעניות מעין אלו מצד עובדי שירות המדינה ונותני שירות ציבורי, גם בעתיד".