משרד החינוך: ניתן לגבות כסף על לימוד לחמש יחידות

לפי הנחיה חדשה, בתי הספר יידרשו ללמד לתעודת בגרות בסיסית בלבד, ויורשו לגבות תשלום עבור שעות לימוד שניתנו עד כה בחינם

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/03/18 10:56 יח באדר התשעח

משרד החינוך: ניתן לגבות כסף על לימוד לחמש יחידות
שיעור מתמטיקה, צילום: shutterstock

הנחיה חדשה שפרסם לאחרונה משרד החינוך קובעת כי בתי ספר יידרשו ללמד לתעודת בגרות בסיסית בלבד, ויוכלו לגבות כסף מהורי התלמידים על מקצועות נוספים לבגרות, כך פורסם אמש (א') בחדשות עשר.

במסגרת ההנחיה, בתי הספר יחויבו ללמד פחות שעות, ויוכלו לגבות כסף על שעות לימוד שניתנו עד היום בחינם. המשמעות היא שהלימודים לבגרות חמש יחידות במתמטיקה או אנגלית ולמקצוע מורחב שני - שמעניק בונוס חשוב לקראת הלימודים האקדמיים - יהיו על חשבון ההורים. 

על פי הפרסום, ההחלטה התקבלה לאחר שקבוצת הורים גילתה שהכספים שנגבים על ידי בתי הספר בעבור תל"ן – תוכנית לימודים נוספת – מועברים בחלקם למשכורות ולמנגנון ברשתות החינוך של הציונות הדתית ולא לשיעורים כנדרש.

ההורים החליטו לעתור לבית המשפט, ובתגובה הודיע משרד החינוך שתשלומי ההורים האלה לא חוקיים. עם זאת, מנהלי הרשתות שמזוהים לכאורה עם הבית היהודי דרשו משר החינוך בנט למצוא דרך שתאפשר להם להמשיך לגבות את הכסף, וכך נעשה. ההנחיה החדשה גם מאפשרת לרשתות החינוך לראשונה לגבות 6% תקורה מהכסף המיועד לשיעורים.

בעקבות ההנחיה החדשה שיגר עו"ד הרן רייכמן מהקליניקה למשפט ומדיניות חינוך באוניברסיטת חיפה מכתב לשר בנט, ובו דרישה לבטל את ההחלטה בתוך שבוע ימים לפני עתירה לבג"ץ. "אנו רואים בחומרה רבה את האפשרות הניתנת לבעלויות הפרטים לגבות 'תקורה' משעות ההוראה עצמן. זכותו הבסיסית של כל אחד מתלמידי ישראל לקבל תקצוב הולם לשעות הלימוד מבלי שיקוצצו בשל החלטת משרד החינוך על הפרטת השירות", נכתב.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה לכתבה בחדשות עשר כי "מדובר בפרשנות מעוותת למציאות. בפועל יש שינוי אחד ויחיד - בקרה אחר אופן הקצאת השעות לצמצום הפערים - ווודאי שלא להגדלתם". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן