משפחת שאול: נאבקת נגד ההכרזה עליו כחלל, תומכת באי השבת גופות המחבלים

משפחתו של החייל הנעדר אורון שאול נאבקת נגד ההכרזה עליו כחלל, אך תומכת בהחלטת הממשלה שלא להשיב את גופות המחבלים. אתמול עתרה משפחת גולדין לבג"צ, בדרישה שהממשלה לא תשיב את הגופות

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/11/17 21:12 יז בחשון התשעח

משפחת שאול: נאבקת נגד ההכרזה עליו כחלל, תומכת באי השבת גופות המחבלים
זהבה שאול עם תמונת בנה, צילום: יונתן סינדל פלאש 90


משפחתו של החייל הנעדר אורון שאול ממשיכה במאבק נגד ההכרזה על אורון כחלל צה"ל, ע"י המדינה והצבא. עם זאת, המשפחה תומכת בהחלטת הממשלה שלא להשיב את גופות המחבלים שאותרו לאחר פיצוץ מנהרת הטרור בעזה.

אתמול עתרו לבג"ץ בני משפחת גולדין, באמצעות הקליניקות המשפטיות של המרכז האקדמי 'שערי מדע ומשפט', בדרישה שהממשלה לא תשיב את גופות מחבלי הג'יהאד האיסלמי עד להחזרת גופותיהם של הדר גולדין ואורון שאול הי"ד. 

בנוסף לכך ביקשו המשפחות מבית המשפט שיורה לממשלה לנמק מדוע היא לא פועלת להרעת תנאי כליאתם של מחבלי החמאס בישראל, כפי שהוחלט באחת מישיבות הקבינט מדיני-ביטחוני. בג"צ נתן למדינה 10 ימים לענות לעתירת המשפחה.

אתמול התייחס לראשונה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לנושא החזקת גופות המחבלים שנהרגו בפיצוץ המנהרה על ידי ישראל ובעקיפין לבג"ץ שהגישה משפחת גולדין נגד הממשלה.

לאה ושמחה גולדין

לאה ושמחה גולדין צילום: פלאש 90

נתניהו, שנכח באירוע במגדל העמק, אמר כי "לממשלה יש שתי משימות גדולות - הראשונה להגן על הארץ והשנייה לבנות את הארץ. אנו עושים את שני הדברים גם יחד".

בהמשך הוא הוסיף כי "להגן על הארץ, עם כלל פשוט - מי שמנסה לתקוף אותנו אנו תוקפים אותו, והשני - אנחנו לא נותנים מתנות חינם. נחזיר את בנינו הביתה, ואין מתנות חינם".