משפחות שכולות לבנט: עצור את התמיכה בטרור באקדמיה

במכתב לשר החינוך הביעו עשרות החותמים את זעמם על המיצג בבצלאל לזכר הפלסטינים שנהרגו בעימותים בעזה. הם דרשו כי בנט יחיל את חוק הנכבה גם על מוסדות אקדמיים, שאוסר תמיכה בטרור במימון ציבורי

חדשות כיפה דויד ליבנה 17/05/18 16:39 ג בסיון התשעח

משפחות שכולות לבנט: עצור את התמיכה בטרור באקדמיה
המיצג בבצלאל, צילום: אם תרצו

עשרות בני משפחות שכולות החברים בפורום "בוחרים בחיים" פנו היום (ה') במכתב לשר החינוך נפתלי בנט, שבו הביעו את זעמם על הצבת מיצג אומנות באקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל לזכר הפלסטינים שנהרגו בעימותים בגבול עזה, בהם היו מחבלי חמאס. המשפחות קראו לבנט לשלול את תמיכת משרדו במוסדות שבהם מובעת תמיכה בטרור.

"אנחנו משפחות והורים שכולים שהקרבנו את הדבר היקר לנו ביותר יקירינו בנינו ובנותינו ובני משפחותינו במאבק על מדינת ישראל. אנחנו פועלים בכל הכוח שלא יצטרפו אלינו עוד הורים אחים וילדים יתומים שיחוו ויעברו צער וסבל כל חייהם", פתחו המשפחות את המכתב. 

לדבריהם, "האקדמיה בישראל הפכה לצערנו לבית לטרור. אתמול במכללת בצלאל הוצגה תערוכה אמנותית לזכר מחבלי החמאס. לפני חודש נערך אירוע זיכרון למחבלי החמאס, שכלל דקת דומיה, באולם הרשמי של אוניברסיטת תל אביב ובאישור דיקן אוניברסיטה. השבוע נערכו מספר אירועים לציון נרטיב הנכבה השקרי במספר אוניברסיטאות. 

"חוק הנכבה קובע מפורשות שאירוע תמיכה בטרור או ציון יום הנכבה אסור במימון ציבורי. אירועים  מסוג כזה מחלישים  את חיילינו המגנים עלינו בגופם. לכנות את עמידתם של חיילינו העסוקים במיגור האויב בשם 'טבח' יש בכך החלשת רוח החיילים ופגיעה בחינוך תלמידי עם ישראל במוטיבציה לשרת את עמם".

המשפחות הוסיפו כי "עמיתתך, שרת התרבות מירי רגב, החילה כבר את החוק על מוסדות תרבות. כבוד השר, אנחנו קוראים לך להצטרף אליה ולהחיל מידית את יישום החוק על מוסדות חינוך ואקדמיה". 

מנכ"ל ארגון "בצלמו", שי גליק, פנה אף הוא לשר החינוך באמצעות עורך דינו מיכאל ליטוק, בבקשה להחיל מידית את נוהל חוק הנכבה על מוסדות באקדמיה. הוא ציין כי "לא יתכן שבשם האקדמיה יסיתו לטרור". כמו כן הוא פנה ליועמ"ש אביחי מנדבליט, בבקשה לפתוח בחקירה נגד מכללת בצלאל שאפשרה את הצגת המיצג ובכך עברה לדבריו על חוק הטרור שאוסר הבעת תמיכה במעשה טרור או במבצעו.

"חוק הטרור קובע כללים ברורים" ציין ליטוק במכתבו. "רק בשבוע שעבר קבע בית המשפט בנצרת שמול חוק הטרור או תמיכה בטרור לא עומדת חופש האמנות למשוררת דארין טרטור והרשיע אותה בתמיכה בטרור".