משטרת ישראל שוקלת להרחיק את הזוג שהתחתן בהר הבית לחצי שנה

פעיל 'אם תרצו' גילה שעל דלתו הודבקה מודעה מהמשטרה המזמנת אותו ואת זוגתו לשימוע, בו הם יצטרכו להסביר מדוע לא לתת להם צו הרחקה מהר הבית. "מכיוון שאנחנו גאים מאוד במה שעשינו, אנחנו מתכוונים לדרוש את זכותנו לעלות להר הבית בקרוב"

חדשות כיפה משה ויסטוך 05/07/17 11:12 יא בתמוז התשעז

משטרת ישראל שוקלת להרחיק את הזוג שהתחתן בהר הבית לחצי שנה
בני הזוג שערכו קידושין בהר הבית, צילום: מיכאל מילר, סטודנטים למען הר הבית

הדיאלוג סביב הקידושין, שערכו יו"ר תנועת 'סטודנטים למען הר הבית' תום ניסני ובת זוגתו שרה לורקט, ממשיך להתגלגל. לאחר שבתחילת השבוע פנו גורמי משטרה למשפחתו של ניסני במטרה לאתר את מיקומו, אמש (שלישי) הם תלו על דלת ביתו זימון לשימוע ואיום בהוצאת צו הרחקה מהר הבית.

בדף הפייסבוק שלו כתב ניסני כי "בעקבות זה שקידשתי את אשתי בהר הבית (אסון גדול), מדינת ישראל שוקלת לתת לי ולשרה הרחקה מהר הבית בצו מנהלי לחצי שנה".

לדבריו, "הם 'מעניקים' לנו את הזכות לשימוע. הטעויות בתאריכים, אגב, ועצם זה שהמכתב הגיע יום לאחר המועד המוצע לשימוע, במקור. 'לא נגענו'".

הזימון לשימוע

הזימון לשימועצילום: מדף הפייסבוק של תום ניסני


ניסני הוסיף כי הם לא מתכוונים לוותר בנושא, "מכיוון שאנחנו גאים מאוד במה שעשינו וקוראים לאחרים לעשות זאת גם כן, וכך נהגתי בעצמי גם במאות העליות שלי בעבר להר הבית, אנחנו מתכוונים להגיע ולדרוש את זכותנו לעלות להר הבית בקרוב. במידה ולא יאפשרו לנו להיכנס, אנו נלך לשימוע בראש מורם ונתמודד מול הגבלות וגזילת זכויותינו וחירותנו מצד הרשויות. אם ימנעו מאיתנו את זכותנו, נלך לאן שצריך ונמשיך במאבק, כי האמת איתנו".

בהמשך הוא ציין מה המסרים שיביאו לשימוע ביניהם, נושא ההיסטוריה והזיקה של עם ישראל להר הבית, זכויות העולים, המחאה על האפליה לטענתם של היהודים במקום וכן "כדי לדרוש הסברים: איך זה שקיימנו קידושין בהר הבית ו"חבית הנפץ" לא התפוצצה. איך זה שעל מימוש זכותנו וללא שום עבירה על החוק, יש מי שימנע את גישתנו להר הבית".

לסיום הוא כתב כי הם לא יקבלו ולא יחיו "בשלום עם אפליה שכזו כלפי יהודים בשל היותם יהודים. הלכה למעשה, לא אנחנו נעמוד בפני שימוע, אלא כל אלה הפועלים נגד זכותנו וזכויותינו. האמת איתנו, הצדק איתנו וההיסטוריה תשפוט".