מרחיבים את האלטרנטיבה: 'השגחה פרטית' מתמזגת עם 'צהר'

הארגון שקרא תיגר על מערך הכשרות של הרבנות הראשית יתאחד עם הגוף החדש של 'צהר', יחד עם כל בתי העסק שהושגחו על ידי אנשי הארגון. הרב ליבוביץ': "המונופול גוסס, והמאבק למען תחרות בתחום הוכרע"

חדשות כיפה משה ויסטוך 27/02/18 12:12 יב באדר התשעח

מרחיבים את האלטרנטיבה: 'השגחה פרטית' מתמזגת עם 'צהר'
הרב דובדבני היה רק הסנונית. חברי צהר, צילום: יוסי זליגר

ארגון השגחה פרטית יעבור להיות מנהל תחת ארגון צהר, כך נחשף היום (שלישי), יממה לאחר שארגון הרבנים הותיק הכריז על הקמת מערך הכשרות החדש שלו.

בחודשים האחרונים קיימו שני הצדדים משא ומתן, בתיווכם של גורמים שונים בתעשיית המזון וגורמים נוספים התומכים בהפרטת עולם הכשרות.

יש לציין כי רמז למהלך היה ניתן למצוא כבר אתמול, במהלך השקת מערך הכשרות של צהר, לאחר שהרב אורן דובדבני מהשגחה פרטית מונה למנהל המערך. במסגרת ההבנות שהושגו, יעברו לידי 'צהר פיקוח מזון' הידע המקצועי, צוות המשגיחים והמשגיחות וכן עשרות בתי העסק הנמצאים כיום תחת פיקוחה של 'השגחה פרטית'.

מייסד הארגון, שקם לפני מספר שנים במטרה להרחיב את עולם הכשרות ולהוות אלטרנטיבה לרבנות הראשית, הרב אהרון ליבוביץ והמנכ"לית אילה פלק ילוו את התהליך עד להשלמתו אך לא יחזיקו בתפקיד רשמי במערך החדש שהוקם. בארגון ציינו כי הם אמנם יחדלו מלעסוק בנושא הכשרות, אך ימשיך בפעילותם בתחומים אחרים.

מתמזג עם צהר. הרב ליבוביץ

מתמזג עם צהר. הרב ליבוביץצילום: נועם פיינר

הרב ליבוביץ התייחס למיזוג ואמר כי "מונופול הכשרות גוסס, והמאבק למען תחרות בתחום - הוכרע. הכניסה של רבני 'צהר' לתחום הכשרות, ובפרט ההתבססות שלהם על הקרקע שאנחנו ב'השגחה פרטית' הכשרנו, מעבירה מסר חד וברור בכל הנוגע לעתיד שירותי הדת בישראל".

לדבריו, יש כאן בשורה גדולה עבור שומרי הכשרות ועבור הציבור כולו - שבמשך עשורים מימן בלית ברירה את העלויות הכבדות של מונופול כשרות כושל. היום זה כבר ברור: תחרות בכשרות תיטיב עם הכשרות, ותחרות בשירותי הדת תיטיב עם הדת".

עוד הוא הוסיף כי "לאורך השנים התעלמו מאתנו, אח"כ לעגו לנו, בהמשך השמיצו אותנו ורדפו אותנו, אבל היום כבר ברור לכולם: ההיגיון - ניצח. הציבור בישראל - ניצח. אסור לזלזל בכוחם של יחידים להזיז הרים. מה שהתחיל ביוזמה מקומית עם ח"כ רחל עזריה וסיעת 'ירושלמים' – הוביל לשינוי כלל ארצי".

משגיחת כשרות בפעולה

משגיחת כשרות בפעולהצילום: השגחה פרטית

הרב ליבוביץ' גם אמר כי "בחמש שנות פעילות אינטנסיבית, ומול מתקפות בלתי נגמרות מצד גורמים שניסו לשמר בידיהם את מוקדי הכח, הצלחנו בארגון ׳השגחה פרטית׳ לשנות את המשוואות בתחום הכשרות. לשמחתנו, ההצלחה שלנו פתחה את השער ואת התיאבון גם בעבור ארגונים ותיקים, גדולים ומכובדים כמו 'צהר'. האקזיט מסמל את ההתבגרות של ההנהגה הדתית-לאומית, שבמקום להמשיך ולחכות לשווא – נוקטת מעשה, ודואגת לשירותי דת ראויים".

מנכ"לית השגחה פרטית, אילה פלק, ציינה כי "הסיפור הזה מסמן את אופי המשך המאבק על שירותי הדת בישראל. עם מעט משאבים ובעזרת צוות מצומצם הצלחנו ב'השגחה פרטית' לייצר כללי משחק חדשים, ופתח למציאות טובה יותר. האקזיט ייטיב גם עם הציבור וגם עם אלפי בעלי העסקים והמסעדות הכשרים בישראל".

פלק אך אמרה כי היא "בטוחה ש'צהר' ידעו לקחת את כל מה שבנינו – ולתרגם את ההצלחה שלנו לתחרות אמיתית ורחבה בשוק הכשרות. תודה ענקית מגיעה למחלקה המשפטית של 'עתים', לצוות העובדות שלנו בעבר ובהווה, ולכל הגורמים והאנשים שתמכו בנו לאורך השנים והיו שותפים מלאים להצלחת המאבק. הארגון מכין בימים אלו את צעדיו הבאים".