מרבין ועד גוש קטיף: לומדים לנהל מחלוקות

אביה של שירה בנקי, דליה רבין ודוד חטואל מגוש קטיף השיקו היום אצל נשיא המדינה מיזם חינוכי שמטרתו "ניהול מחלוקת בחברה הישראלית". נשיא המדינה: "יש לי תחושה שאנחנו לוקחים חלק ברגע נדיר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/06/17 17:40 יט בסיון התשעז

מרבין ועד גוש קטיף: לומדים לנהל מחלוקות
בהשקת המיזם בבית הנשיא, צילום: מאיר אליפור

מיזם חינוכי פורץ דרך ״ניהול מחלוקת בחברה הישראלית" ע"ש שירה בנקי ז"ל ובשיתוף מרכז יצחק רבין ומרכז קטיף להנצחת גוש קטיף וצפון השומרון הושק הבוקר במטרה לעורר שיח בין בתי-ספר דתיים וחילונים כדי להנחיל את ההבנה שהדרך לפתור מחלוקות אינה באלימות

אירוע ההשקה התקיים הבוקר (יום שלישי) במעמד נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, הוריה של שירה בנקי ז"ל, דליה רבין העומדת בראש מרכז יצחק רבין ודוד חטואל יו"ר המועצה הציבורית גוש קטיף. כמו כן נטלו חלק תלמידים מאולפנת צביה חפץ חיים, תיכון אזורי באר טוביה וישיבת צביה קטיף, המשתתפים בתוכנית החלוץ של המיזם.

מטרת המיזם הינה להנחיל את החזון החינוכי לפיו ניהול מחלוקות בחברה הישראלית, אינו יכול להתבצע באלימות מכל סוג שהוא, אלא בהקשבה, ובהבנה שעצם קיומה הלגיטימי של מחלוקת, אינו צריך להוביל לשנאה, התבדלות ואלימות. 

 נשיא המדינה ראובן ריבלין: "יש לי תחושה שאנחנו לוקחים חלק ברגע נדיר. כל הצדדים פה אומרים יחד, בואו נתקן, מבלי להתעלם מהמחלוקות. באמצעות דיון אמיתי שדורש מבט ביקורתי, זה לא תמיד קל, גם כשלא מסכימים, גם כשכואב. אין לנו ארץ אחרת. אני בטוח שלא היה לכם קל, ידעתם שההחלטה ללכת יחד לא תהיה פשוטה, כל אחד מהגופים מזוהה ככ עם חלק מסוים בחברה הישראלית, אבל עכשיו אתם מכירים בעובדה שתיקון אמיתי יהיה רק יחד. זהו צעיד אמיץ. עוד יהיו מהמורות רבות וקשות אבל בעצם זה שסיימתם שנה ראשונה יחד, הוכחתם שהדבר אפשרי. יחד, כולנו יחד, נחדש תקווה ישראלית״

אורי בנקיאמר באירוע כי ״לא כולנו חושבים אותו דבר על הכל, אבל בחברה דמוקרטית זה לא אמורה להיות בעיה. אנחנו צריכים לדעת שלפעמים נמנה עם הרוב ולפעמים עם המיעוט, אבל חייב להיות ברור כי שימוש באלימות על מנת להשמיע את הדעות שלנו זה קו אדום. מטרת הפרויקט היא ללמד ולהתנסות בניהול מחלוקות ולהשאר בחיים״.


דליה רבין, ראש "מרכז יצחק רבין הודתה לנשיא על מתן החסות לאירוע ואמרה: ״בית הנשיא הוא סמל שאנחנו רוצים להיות חלק מייצג שלו.  זהו חלק מהחזון שבחרתי להוביל במרכז רבין. העדרו של שיח פתוח והמנעתו של החינוך הממלכתי דתי בשיח איתנו, גרמה לנו לדבוק במיזם. המיזם, מטרתו אחת, קידום החזון של קירוב לבבות מתוך הקשבה, לא כסיסמאות, אלא מתוך רצון ליצור מציאות טובה יותר. אני מאמינה".

דוד חטואל, יו"ר המועצה הציבורית מרכז קטיף: "אחד הערכים שמרכז קטיף שם מול עיניו הוא האחריות הלאומית ולכן החלטנו להענות לשיתוף הפעולה. הפרויקט הזה הוא ייחודי, איננו מסתפקים במפגש עם גופים שונים וכל אחד נשאר במקומו, אלא המטרה המרכזית היא בניית האחווה והאחדות. הקב"ה יצר אותו היצירה אחת ומיוחדת. אם לא תהיה אחווה, לא נוכל לחיות פה ביחד. המיזם יוצר שיח של אחריות לאומית".