מקורב לטראמפ: ניסיון אחרון של הנשיא להתערב בסכסוך במזרח התיכון

על רקע ביקורם של קושנר וגרינבלט בישראל ורמאללה, אומר מנכ"ל 'ציוני אמריקה' כי "הנשיא מאוכזב ומתוסכל מהעובדה שהצהרותיו על שאיפתו להשיג שלום לא השפיעו ולא יצרו שום תזוזה אצל הצדדים". שליחיו של טראמפ הבהירו לאבו מאזן כי אין סיבה להיענות לדרישתו להקפאת הבניה ביהודה ושומרון

חדשות כיפה משה ויסטוך 27/08/17 07:31 ה באלול התשעז

מקורב לטראמפ: ניסיון אחרון של הנשיא להתערב בסכסוך במזרח התיכון
התייאש? טראמפ ונתניהו, צילום: פלאש 90. קובי גדעון

ביקורם של שליחי נשיא ארצות הברית למזרח התיכון בישראל וברמאללה, הוא הניסיון האחרון של טראמפ להשכין שלום בין ישראל לפלסטינים. כך אמר בסוף השבוע ל'מעריב' מנכ"ל הארגון 'ציוני אמריקה' ומקורבו של הנשיא האמריקני, מורטון קליין.

"ביקורם הנוכחי בישראל", הצהיר קליין, "של ג'ארד קושנר וג'ייסון גרינבלט הוא הניסיון האחרון של הנשיא טראמפ לקדם את חידוש המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים".

לדבריו, "אם השליחות הנוכחית לא תניב תוצאה מעשית, טראמפ יודיע שהוא מושך את ידו מכל מעורבות בסכסוך". קליין ידוע כמקורב לכמה מהיועצים הבכירים של נשיא ארה"ב, בין היתר לסטיב באנון היועץ שהודח לפני יותר משבוע.

בהמשך הוא הוסיף כי לטראמפ קשה עם המציאות הקשה שטופחת על תקוותיו והצהרותיו, "הנשיא מאוכזב ומתוסכל מהעובדה שהצהרותיו על שאיפתו להשיג שלום לא השפיעו ולא יצרו שום תזוזה אצל הצדדים".

ניסיון אחרון? קושנר ונתניהו

ניסיון אחרון? קושנר ונתניהוצילום: פלאש 90. עמוס בן גרשום

בתוך כך דווח כי בפגישה של ג'ארד קושנר וג'ייסון גרינבלט עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, הבהירו חתנו ויועצו של טראמפ ושליחו המיוחד למזה"ת כי דרישת הפלסטינים להקפאת הבנייה תמורת שיבה לשולחן המשא ומתן לא תיענה.

השניים אמרו כי אין להם שום עניין לדרוש זאת מישראל, על רקע אמונות ארה"ב שיש לשוב לשיחות בין הצדדים בלי תנאים מקדימים וכן לאור טענתם כי הפלסטינים לא נקטו בצעדים בוני אמון כפי שעשתה ישראל.

בשיחה ברמאללה הבהירו האמריקנים כי הם היו רוצים לבסס את פתרון הסכסוך על רעיון שתי המדינות, אך הם לא סיפקו הצהרה לפיה הם ילחצו על ישראל לבחור בדרך זו.