מפלגת מימד חוזרת. הרב מלכיאור ל'כיפה': "לא רואה חיבור עם הבית היהודי"

המפלגה שניסתה להוות בעבר אלטרנטיבה למצביעי הציונות הדתית מנסה לחדש את פעילותה הפוליטית לאחר עשור. אחד ממייסדיה: "הרבה אנשים טענו שאין להם למי להצביע. אני לא מתכוון לחזור לחיים הפוליטיים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 21/05/18 15:12 ז בסיון התשעח

מפלגת מימד חוזרת. הרב מלכיאור ל'כיפה': "לא רואה חיבור עם הבית היהודי"
מנסה להחיות את מימד. הרב מלכיאור, צילום: יחצ

מפלגת מימד, שבעשור האחרון הפסיקה את פעילותה הפוליטית, תקיים בחודש הבא כנס פעילים שמטרתו להיערך לקראת הבחירות הקרובות ולהפוך לשחקן לגיטימי בשדה הפוליטי.

"הרבה אנשים טענו שאין להם למי להצביע", סיפר ל'כיפה' מי שעמד בראש המפלגה במשך שנים רבות, הרב מיכאל מלכיאור. לדבריו, "אנחנו נתכנס ונבדוק אם אכן כך הם פני הדברים".

עוד הוא ציין כי במידה ויוחלט להחזיר את המפלגה למערכת הפוליטית, חבריה יחפשו מפלגה אחרת למטרת ריצה משותפת, כנראה שלא נרוץ בנפרד, כבר פנו אלינו כמה וכמה מפלגות אבל אנחנו רוצים קודם לחדש את המפלגה ולכנס את החברים הוותיקים לצד חדשים ולהתגבש בינינו".

מימד הוקמה בשנת 1988 על ידי אחד מראשי ישבת הר עציון בעבר, הרב יהודה עמיטל זצ"ל, והרב מלכיאור. בשנת 1999 היא התחברה למפלגת העבודה ומאז במשך מספר שנים שימש הרב מלכיאור בשורת תפקידי שר וסגו שר תחת ממשלות ברק ושרון.

אחד ממייסדי מימד. הרב עמיטל

אחד ממייסדי מימד. הרב עמיטלצילום: נעמן קם

יש לציין כי למרות במפלגה הוגדרה כמרכז-שמאל במפה הפוליטית, לקראת הבחירות לכנסת ה-16 ב-2001 היו חילוקי דעות בין החברים שבה ולא כולם אהבו את ההליכה המשותפת עם מפלגת העבודה שחתרה למסירת שטחים ביהודה ושומרון כחלק מהמשא ומתן עם הפלסטינים. בשנת 2009, לאחר שהרשימה המאוחדת עם התנועה הירוקה לא עברה את אחוז החסימה, הפסיקה מימד את פעילותה הפוליטית.

כמו הבית היהודי, גם המפלגה המחודשת תימנע מלפנות ישירות לקהל הדתי. "היסוד של המפלגה הוא יהודי עמוק", אמר הרב מלכיאור," אנחנו מדינה יהודית ודמוקרטית וכל מי שיכול מתוך הזדהות יהודית עמוקה למצוא את עצמו אצלנו אנחנו נקבל אותו בברכה. אנחנו לא שופטים כמה אדם הוא דתי ושומר מצוות, זה לא יהיה תנאי להצטרפות".

הרב ציין כי למרות יחסיו הטובים עם ראשי הבית היהודי, חיבור בין 2 המפלגות הוא לא ריאלי, "היה לנו משא ומתן בעבר עם זבולון המר ז"ל ומנהיגים נוספים במתכונת הישנה של הבית היהודי. אני ביחסים טובים מאוד עם השר נפתלי בנט ואיילת שקד, אך קשה לי לראות חיבור כזה יוצא אל הפועל".

לסיום אמר כי בכוונת פעיליה הוותיקים של התנועה להעמיד בחזית אנשים צעירים ופעילים חדשים, "אני באופן אישי לא מתכוון לחזור לחיים הפוליטיים. יש לנו דור צעיר שכבר פועל בחברה הישראלית ונאמנים לערכי המפלגה ואני חושב שכדאי לתת להם ביטוי ומקום להוביל את ההתארגנות החדשה".